Stripe krijgt grote uitbreiding van wereldwijd partnerprogramma
28-04-2022 (11:07) - Marketing
Stripe, een platform voor bedrijven die een financiële infrastructuur nodig hebben, lanceert vandaag het Stripe Partner Ecosysteem: een nieuw partnerprogramma met vooraanstaande bedrijven die hun diensten aanbieden zodat Stripe-gebruikers het maximale uit zichzelf en de interneteconomie kunnen halen.
Het Stripe Partner Ecosysteem wordt geïntroduceerd op moment dat de digitalisering van bedrijven in een stroomversnelling is geraakt. Steeds vaker zoeken zij ondersteuning buiten hun eigen organisatie. De vraag naar technologie en financiële expertise van derden is gestegen samen met de toenemende adoptie van SaaS-tools, cloud-infrastructuur en e-commerce platforms.
Het partner-ecosysteem maakt het makkelijker voor bedrijven om de juiste partner te vinden voor hun specifieke doelstellingen. Hier zijn onder andere de duizenden bedrijven die de interneteconomie aanjagen terug te vinden, waaronder bedrijven die al jaren partner zijn van Stripe, zoals BigCommerce, Lightspeed Commerce, Shopify, Squarespace, Wix, WooCommerce en Xero.
Onder de nieuwe partners bevinden zich veel toonaangevende advies- en technologiebedrijven. Elke partner krijgt een uitgebreid pakket middelen ter beschikking waarmee ze effectiever kunnen samenwerken met Stripe-gebruikers. "Het optrekken met meer partners en introduceren van een uitgebreid pakket aan ondersteunend materiaal voor partners, betekent dat wij bedrijven over de hele wereld kunnen helpen hun overstap naar online commerce te versnellen", zegt Dorothy Copeland, vice president of global partnerships and alliances bij Stripe. "Het Stripe Partner Ecosysteem zal meer partners in staat stellen om moderne betaalstructuren en een uitstekende digitale klantervaring te leveren aan hun klanten. Ook bieden wij partners nieuwe kansen om te groeien met Stripe."
Het partner-ecosysteem maakt het makkelijker voor bedrijven om de juiste partner te vinden voor hun specifieke doelstellingen. Hier zijn onder andere de duizenden bedrijven die de interneteconomie aanjagen terug te vinden, waaronder bedrijven die al jaren partner zijn van Stripe, zoals BigCommerce, Lightspeed Commerce, Shopify, Squarespace, Wix, WooCommerce en Xero.
Onder de nieuwe partners bevinden zich veel toonaangevende advies- en technologiebedrijven. Elke partner krijgt een uitgebreid pakket middelen ter beschikking waarmee ze effectiever kunnen samenwerken met Stripe-gebruikers. "Het optrekken met meer partners en introduceren van een uitgebreid pakket aan ondersteunend materiaal voor partners, betekent dat wij bedrijven over de hele wereld kunnen helpen hun overstap naar online commerce te versnellen", zegt Dorothy Copeland, vice president of global partnerships and alliances bij Stripe. "Het Stripe Partner Ecosysteem zal meer partners in staat stellen om moderne betaalstructuren en een uitstekende digitale klantervaring te leveren aan hun klanten. Ook bieden wij partners nieuwe kansen om te groeien met Stripe."
Divers klantenbestand
Het Stripe Partner Ecosysteem gaat van start met diverse toonaangevende adviesbureaus aan boord, waaronder Accenture, Endava, EPAM, IBM, Slalom, SoftServe, Merkle, Myers-Holum International, Palo IT, SIOS Technologies, Vertic, en WPP. Zij brengen de nodige expertise voor het integreren van moderne betaalinfrastructuur in complexe IT-omgevingen en legacy betalingssystemen.
"Het payments-landschap is complex. Bedrijven worden uitgedaagd om snel een soepele en veilige betaalervaring te bieden terwijl ze rekening moeten houden met legacy-infrastructuur, financiële compliance en snel veranderende consumentenvoorkeuren", zegt Sulabh Agarwal, die leiding geeft aan Accenture’s global payments groep. "Met dit programma combineren wij de producten van Stripe met onder andere de diepgaande branche-expertise en technologische capaciteiten van Accenture. Zo kunnen we onze klanten helpen om de transformatie van hun betaalinfrastructuur te versnellen en de uitzonderlijke ecommerce ervaringen te creëren die innovatieve bedrijfsmodellen mogelijk maken."
Tot het programma behoren ook internationale technologiebedrijven en leveranciers van clouddiensten zoals Amazon Web Services, MuleSoft, ServiceNow en Snowflake. Zij voegen zich bij bedrijven als Intuit en Salesforce die al meerdere jaren samenwerken met Stripe.
"Het payments-landschap is complex. Bedrijven worden uitgedaagd om snel een soepele en veilige betaalervaring te bieden terwijl ze rekening moeten houden met legacy-infrastructuur, financiële compliance en snel veranderende consumentenvoorkeuren", zegt Sulabh Agarwal, die leiding geeft aan Accenture’s global payments groep. "Met dit programma combineren wij de producten van Stripe met onder andere de diepgaande branche-expertise en technologische capaciteiten van Accenture. Zo kunnen we onze klanten helpen om de transformatie van hun betaalinfrastructuur te versnellen en de uitzonderlijke ecommerce ervaringen te creëren die innovatieve bedrijfsmodellen mogelijk maken."
Tot het programma behoren ook internationale technologiebedrijven en leveranciers van clouddiensten zoals Amazon Web Services, MuleSoft, ServiceNow en Snowflake. Zij voegen zich bij bedrijven als Intuit en Salesforce die al meerdere jaren samenwerken met Stripe.