Technologiebedrijven moeten B2B-verkoop beter aanpakken

08-05-2014 (08:07) - Marketing

Onderzoek van het geïntegreerde communicatiebureau Text100 heeft uitgewezen dat technologiebedrijven te maken krijgen met steeds grotere uitdagingen bij de verkoop aan een doelgroep die steeds veelzijdiger en diverser wordt.
 
Het onderzoek is gebaseerd op enquêtes onder 1.900 beleidsmakers in de wereldwijde ICT en laat zien dat wereldwijd gemiddeld zes mensen betrokken zijn bij het besluitvormingsproces rond de inkoop van producten.
 
Hoewel bij 55 procent van de bedrijven het hoofd ICT de uiteindelijke beslissing neemt, 42 procent hiervoor een handtekening van de CEO of algemeen directeur nodig heeft en 22 procent de goedkeuring van de raad van bestuur. Slechts de helft (53%) van alle beleidsmakers eerst een bestaande leverancier zou aanspreken bij een grote uitdaging voor het bedrijf.
 
Deze steeds complexere omstandigheden betekenen dat het voor leveranciers essentieel is om bij de communicatie met de diverse beleidsmakers in het inkoopproces relevante technische en zakelijke informatie te kunnen presenteren.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch