TikTok en Unilever starten #CleanTok partnership
TikTok is een plek voor veel verschillende communities. Met meer dan 78 miljard views tot nu toe is de #CleanTok community de plek geworden voor #Cleantokers om met elkaar in contact te komen, hacks te delen, tips van professionals te krijgen, echt goede productaanbevelingen te verzamelen en meer.
De TikTok-community heeft schoonmaken veranderd van iets alledaags en saais in een van de trending genres op TikTok. Of je nu schoonmaakt omdat het moet, omdat je het leuk vindt of omdat het therapeutisch werkt, met TikTok wordt schoonmaken veel leuker.
Om de #CleanTok™-community in de spotlight te zetten, werkt TikTok nu samen met Unilever om content te creëren en cureren die speciaal bedoeld is voor schoonmaakfans over de hele wereld. Samen met Unilever en het Lomdense bureau Gravity Road en Mindshare, komt TikTok gedurende 40 weken met de volgende verschillende speciale #CleanTok™-contentseries en activiteiten.
Sunday Reset: deze contentserie, gemaakt door creators, speelt in op het wereldwijde fenomeen van een "reset" voor de komende week en laat zien hoe verschillende mensen de wekelijkse schoonmaak aanpakken. Van de was tot het schoonmaken van de wc, de creators van #CleanTok™ werken zich met gemak door alle wekelijkse klusjes heen!
Cleaning Conundrum: deze creator content licht de beste en leukste hacks en trucs uit om het huis van goor naar glanzend te krijgen, allemaal vastgelegd in een keurige TikTok.
Festival of Cleaning: Deze contentserie geeft een glansrol aan de beste en meest populaire creator content The Festival of Cleaning, toegespitst op lokale #Cleantok™ community, toont highlights en lokale trends.
De #CleanTok™ Awards: verschillende awards om de meest engaging, behulpzame en leuke CleanTok™ content en creators te highlighten.
Samenwerking met @Freya21049
Om het #CleanTok™ partnerschap te starten, werkt TikTok samen met verschillende creators, waaronder de Nederlandse @Freya21049 (43,6K volgers).
Als onderdeel van de samenwerking lanceert TikTok ook de officiële #CleanTok™ hub. De in-app hub verwelkomt gebruikers in de glanzende wereld van #CleanTok™ en huisvest alle verse content op één overzichtelijke plek.
"Het interessante is hoe een TikTok-trend een platform kan worden voor een hele wereldwijde marketingcategorie. #CleanTok is een diverse community van vrolijke, nuttige en vermakelijke creators. We zijn er dan ook trots op dat we al onze expertise samen brengen om deze innovatieve samenwerking vorm te geven en te realiseren", aldus Jacinta Faul, Managing Director, Gravity Road.
Content van de samenwerking en de #Cleantok hub zal toegankelijk zijn voor mensen in verschillende landen, waaronder Nederland. De hub is hier te vinden.