TikTok Official Entertainment Partner van het Eurovisie Songfestival 2022

28-04-2022 (11:22) - Marketing

TikTok is verkozen tot officiële entertainmentpartner van het 66e Eurovisie Songfestival. Het evenement vindt in mei plaats in de Italiaanse stad Turijn en heeft als thema 'The Sound of Beauty’. Voor het eerst zal de wereldwijde TikTok-community van 1 miljard gebruikers een centrale plek krijgen tijdens het evenement.
 
Als entertainmentpartner viert TikTok de muziek, de artiesten, de landen, de geschiedenis en het evenement zelf. Op deze manier brengt het de magie van het Eurovisie Songfestival naar muziekliefhebbers over de hele wereld. De TikTok-community en haar creators worden met speciaal gecreëerde programma's, playlists en content van achter de schermen meegenomen naar het hart van het songfestival en ontdekken zo waarom dit het meest bekeken, geliefde en gevierde muziekevenement ter wereld is.
 

#Eurovision

Dat de liefde voor het songfestival ook op TikTok blijft groeien, is te zien in het aantal views: video’s met de hashtag #Eurovision hebben maar liefst 3,7 miljard views en vorig jaar alleen al keken 1,4 miljard gebruikers naar video’s met de hashtag #Eurovision2021. De TikTok-community zocht het platform vorig jaar al op om hun enthousiasme over de acts en waardering voor de muziek te delen en de inzendingen van hun land te steunen. Deelnemers aan het Eurovisie Songfestival gebruikten TikTok om fans te bereiken en te laten zien hoe het is om deel te nemen, tot aan het hart van show.
 

TikTok Livestream

Dankzij dit partnership kunnen fans de artiesten en hun ervaringen van nóg dichterbij meemaken. Door het zien van de repetities tot aan de finale wordt het songfestival nog bijzonderder. Met minder dan een maand te gaan tot de finale, heeft de European Broadcasting Union, sinds 1956 de organisator van de wedstrijd, bevestigd dat TikTok de halve finales en de finale zal livestreamen via het Eurovisie Songfestival account. Dit content format is speciaal ontwikkeld voor TikTok.
 

Exclusief voorproefje

De TikTok-community zal ook een exclusief voorproefje backstage krijgen van de eerste repetities alle deelnemende artiesten, exclusief te zien op TikTok. TikTok-teams in heel Europa zullen ook samenwerken met de inzendingen van hun eigen land en er zal in de app een content hub worden opgezet. Hiermee wordt in de aanloop naar de live shows op 10, 12 en 14 mei alle content omtrent het songfestival verzameld en gepromoot. Zangeres S10 zal namens Nederland deelnemen aan het songfestival en dus ook terug te zien zijn in de content hub. Op de TikTok Sound Pages zullen playlists met muziek van de deelnemers beschikbaar zijn, zodat TikTok-gebruikers hun eigen video’s kunnen creëren en delen. Hiermee wordt de muziek van het songfestival tot leven gebracht op een manier die alleen de TikTok-community op deze manier kan.
 
Terwijl het evenement Turijn langzaam overneemt, zal er elke dag exclusieve content verschijnen op het Eurovisie Songfestival TikTok-account, waaronder een dagelijkse highlight-video en materiaal van achter de schermen. De speciale programma’s voor TikTok-fans per land zullen in de komende weken bekendgemaakt worden.

 


Bureaus

Media

Economisch