Tonsser en ESPN lanceren app in Nederland
Tonsser en Eredivisie Media Marketing (EMM) kondigen een 5-jarige samenwerking aan tussen de jeugdvoetbal-app en de joint venture van The Walt Disney Company, Eredivisie CV en KNVB.
De strategische en innovatieve samenwerking heeft als doel om in Nederland een nieuwe community op te bouwen voor de volgende generatie jeugdspelers op alle niveaus. Met meer dan 1,7 miljoen jonge voetballers op de app is Tonsser een populair platform en vooral succesvol in landen als Frankrijk, Zwitserland en Engeland.
Met de app kunnen spelers hun prestaties en video's vastleggen, contact onderhouden met teamgenoten, zich voorbereiden op tegenstanders, strijden om prijzen en posities op ranglijsten én toegang krijgen tot kansen bij clubs en jeugdopleidingen. De Tonsser app in Nederland staat in verbinding met de Voetbal.nl app met de meest nauwkeurige competitiegegevens van het amateurvoetbal voor spelers, coaches, clubs en scouts.
Motivatie voor alle jeugdspelers
De samenwerking tussen Tonsser en EMM draait om een langetermijnvisie om alle jeugdspelers op ieder niveau uit te blijven dagen en te motiveren. Ondersteund door ESPN (onderdeel van EMM) heeft de Tonsser app als doel om het voor zoveel mogelijk spelers aantrekkelijk te maken om te beginnen met voetballen, en dit ook zo lang mogelijk vol te houden, door kansen te bieden, trainingen te verbeteren en inspirerende verhalen en prestaties een podium te geven.