TripRebel wil hotelkamers boeken eerlijker en simpeler maken

02-06-2014 (08:10) - Marketing

TripRebel, deelnemer aan Startupbootcamp Amsterdam, lanceert een service die meer transparantie moet bieden in de hotelprijzenjungle. Door een nieuwe, zelfontwikkelde technologie is TripRebel in staat deze prijsdalingen na de boeking terug te geven aan de vakantieganger.
 
Triprebel heeft onderzoek gedaan onder 9.000 hotels en 8 van de 10 hotels veranderen hun prijzen binnen 30 dagen na reservering. De fluctuatie varieert per hotel en per periode, maar er was altijd een verschil. Een bijzonder voorbeeld was een Amsterdams hotel waar de prijs van de kamer binnen 30 dagen met 145% steeg en vervolgens binnen een paar dagen met hetzelfde percentage daalde. 
 
Met haar technologie bewaakt Triprebel voor de reizigers de prijs van de gereserveerde hotelkamer. Wanneer de prijs daalt, wordt de oude reservering automatisch omgeboekt. Als de prijs stijgt, blijft uiteraard de oude boeking staan.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch