Vibe Group lanceert nieuwe brand identity

07-04-2022 (10:26) - Marketing

De snelgroeiende IT staffing & consulting organisatie Vibe Group lanceert een nieuwe brand identity. De nieuwe identiteit weerspiegelt het streven van de organisatie om de absolute leider te zijn in IT staffing & consulting en om de toekomst van IT te creëren met een onderscheidende aanpak.
 
Elf jaar geleden betrad Vibe Group de Nederlandse IT staffing & consultingmarkt. In die tijd waren IT en verregaande digitalisering al van cruciaal belang voor vrijwel elke organisatie. Het doel was om dingen anders te doen: beter, sneller en slimmer. In 2011 werd Visser & Van Baars gelanceerd als Vibe's eerste niche merk, gevolgd door Spilberg (2012), Eswelt (2013) en Tergos (2015).
 

Driedubbele nichefocus

Vibe introduceerde een andere aanpak van IT staffing & consulting. Centraal in deze aanpak staat 'focus': doe één ding en doe het goed. De merken van Vibe richten zich elk op één IT-niche en hun consultants concentreren zich ieder op één specifiek IT-specialisme, één regio, en één soort arbeidscontract. Vibe noemt dit de driedubbele nichefocus.
 

Groei

Elf jaar later zorgt digitalisering nog steeds voor veranderingen. Vibe Group is uitgegroeid tot een gerenommeerde multinational. Naast het kantoor in Amsterdam heeft de groep nu kantoren in Antwerpen (sinds 2014), Düsseldorf (2017) en Brussel (2019). Vibe vierde in 2020 de indiensttreding van de 300ste werknemer en heeft de toekomst van duizenden IT-professionals gecreëerd. Ook werd dat jaar IT-consulting als service toegevoegd.
 

Toch rebels

Hoewel de organisatie is gegroeid en geprofessionaliseerd is er in de basis niks veranderd. Vibe manifesteert zich nog altijd als ‘de uitdager’; 'volwassen, maar toch rebels'. Dat is onderdeel geworden van de gezonde winnaarsmentaliteit van de organisatie.
Deze houding zorgt ervoor dat Vibe altijd een stapje verder gaat om de perfecte match te vinden tussen professional en organisatie.
 

Nieuwe brand identity

De nieuwe brand identity drukt duidelijker de kracht en energie uit die Vibe Vibe maakt. De specialistische nichefocus en daarmee de relevantie voor de doelgroep blijft behouden. Daarnaast brengt de nieuwe brand identity de volgende elementen sterker tot uitdrukking:
- Het tech karakter van Vibe: het is duidelijk dat Vibe zich op de tech markt richt.
- De professionaliteit van Vibe: het vermogen om betere, slimmere, snellere en meer kwalitatieve diensten te leveren, gebaseerd op diepgaande IT-niche kennis.
- De kernmentaliteit van Vibe: de houding om het onmogelijke mogelijk te maken, om echt een verschil te kunnen maken.
- De onderlinge verbondenheid van de Vibe merken: het voordeel voor de klant om met één enkele organisatie te werken die via zijn verschillende nichemerken aan alle IT staffing & consulting behoeften tegemoetkomt.
 

Nieuwe visuele elementen

De nieuwe identiteit omvat een gloednieuwe visuele identiteit, met onder meer de volgende elementen:
- 'The wing': De vijf strepen in de corporate en niche logo's symboliseren de 5 krachten (de corporate en niche merken) die vooruitgang, innovatie en snelheid aandrijven. Het is afgeleid van de letter V en symboliseert de dynamiek van de organisatie, de beweging, energie en gedrevenheid die nodig zijn om de toekomst te creëren.
- Kleurenpalet: Een kleurenpalet dat de energie van de Vibe merken weerspiegelt.
- Fotografie: Vibe staat voor authenticiteit. De nieuwe beeldtaal van Vibe is uniek gemaakt voor de merken. De mensen die erin geportretteerd worden zijn echte mensen die de kern van de organisatie vormen: IT-professionals, Vibe consultants en Vibe medewerkers.
 


Bureaus

Media

Economisch