VINVIN Wines zet als eerste in de wijnwereld stappen in de metaverse

21-02-2022 (13:56) - Marketing

Terwijl het voor de meeste mensen nog abracadabra is, zet VINVIN Wines als eerste wijnimporteur in de wereld stappen in de metaverse. De gamechanger in wijn stapt hiermee in de driedimensionale online wereld die reeds omarmd werd door grote tech bedrijven als Meta (tot voor kort Facebook) en Amazon.
 
Het is al maanden het gesprek: de metaverse. De aanleiding was het nieuws dat Mark Zuckerberg, CEO van Facebook, in juli 2021 liet weten dat hij in de komende vijf jaar van zijn social mediabedrijf een metaverse bedrijf wil maken. "De metaverse kun je eigenlijk zien als de nieuwe fase van het internet", vertelt Marcel Just de la Paisières van VINVIN Wines. "Het tweedimensionale en platte internet verandert de komende jaren naar een driedimensionale, ruimtelijke vorm. De metaverse speelt zich voor iedereen synchroon on- en offline in realtime af. Zie het als een virtuele ontmoetingsplek. Op het moment is de metaverse voor velen nog een onbekende wereld – een ver van je bed show. Hoewel de optimalisatie hiervan nog ruim tien jaar kan duren, worden de eerste stappen door ons al gezet."
 

VINVIN Wines’ metaverse

Just de la Paisières vervolgt: "De eerste stappen die wij in onze metaverse gaan zetten zijn onder anderen unieke lanceringen van exclusieve champagnes en wijnen van top wijnhuizen. We bieden de producten eerst exclusief in de virtuele wereld aan. Daarna krijgen wijnliefhebbers deze ook aangeboden via onze webshop en/of partners." Maar daar blijft het niet bij: VINVIN Wines biedt virtuele masterclasses aan, geeft meerdere keren per week advies door de wijnspecialist en biedt haar partners een podium. Denk hierbij aan een virtuele galerie met het werk van verschillende kunstenaars zoals Pablo Lucker uit Amsterdam, de Rotterdammers Roderik Faasen, Hans Kleinjan en Maikel Kleinjan van AAAFRESH123 Gallery en de unieke kunstwerken van de opkomende Rotterdamse analoge natuurfotograaf Chantal Lindsen. Deze kunst wordt tentoongesteld en kan worden aangekocht.
 
Als onderdeel van de metaverse ontvangen bezoekers speciale promoties. Daarnaast verkent VINVIN Wines de mogelijkheden om NFT’s (non-fungible tokens) uit te brengen. Denk hierbij aan een exclusief lidmaatschap waar een NFT toegang geeft tot unieke voordelen. Kortom: genoeg te doen in de metaverse van VINVIN Wines.

 


Bureaus

Media

Economisch