Wereld curlingbond haalt logo EasyToys van ijsbaan

10-12-2021 (15:44) - Marketing

De World Curling Federation (WCF) en erotische webshop EasyToys zijn tot een nieuwe overeenkomst gekomen over de invulling van het hoofdsponsorschap van het olympisch kwalificatietoernooi curling. Na het besluit van enkele buitenlandse omroepen om de wedstrijden niet uit te zenden is besloten om op alle ijsbanen het EasyToys-logo te vervangen door een gezamenlijk statement van beide partijen.
 
Sinds de start van het toernooi, afgelopen zondag 5 december in de Elfstedenhal in Leeuwarden, ontstond er de nodige commotie rondom de betrokkenheid van de erotische webshop. "Wij hebben begrip voor het besluit, maar zijn desondanks ook enorm teleurgesteld dat de internationale curlingbond dit in eerste instantie toch verkeerd heeft ingeschat", zegt Eric Idema, CEO van EDC, het moederbedrijf van EasyToys. "Wij hoopten juist dat onze zichtbaarheid zou bijdragen aan het doorbreken van het taboe dat in veel landen nog altijd rust op zowel seksualiteit als op onze branche. Het is spijtig dat er nu aanpassingen nodig zijn om de sport alsnog bij de fans te krijgen."  

Bureaus

Media

Economisch