Wie had de beste WK-inhaker?

18-07-2014 (07:57) - Marketing

Lezers van De Telegraaf, Metro, Sp!ts en op het online netwerk van TMG hebben 100 inhaakadvertenties in beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met het WK. Wie is de beste?
 
Calvé heeft de wedstrijd overtuigend gewonnen door in het verlengde van haar tv-commercial met Robin van Persie in te haken op het openingsdoelpunt van Oranje. Naast de eerste plaats met Calvé, behaalt Unilever ook de tweede plaats met een inhaker van Andrélon. De top 5 wordt gecomplementeerd met advertenties van Lidl, ING en Albert Heijn.
 
Dit jaar bestaat de top 10 uit FMCG merken, supermarkten, een bank, KNVB & partners, een reisorganisatie en een retailketen. Al deze merken zijn dicht bij hun kern gebleven en zijn erin geslaagd vanuit hun merkwaarden op een logische manier in te haken op het WK. Dit hebben zij wel gedaan op een manier die veel sympathie oproept. Ze liften hierdoor mee op het positieve gevoel dat tijdens een groot evenement als het WK leeft en de verbondenheid die het evenement oproept.
 
De overige vijf WK-inhakers de de top 10 completeren:
6. Ons Oranje - Obrigado
7. Sunweb – Reis mee met Oranje.
8. KNVB partners – Oranje en supporters bedankt!
9. Dirk – Vanavond bloemgoalll!!
10. Kruidvat – Aanvaluh!!
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch