Wie was het eerlijkst?

15-02-2013 (08:24) - Marketing

Zeeman, ABN Amro, Tele2 en Dopper; dit zijn een paar van de genomineerden voor de ‘Positieve Invloed door Reclame Awards' (PIRA's). Een PIRA is een award voor een bedrijf die jongeren in hun campagne eerlijk voorlicht en helpt om minder geld uit te geven.
 
De door een vakjury genomineerde reclamecampagnes informeren jongeren eerlijk over de financiële gevolgen van de aankoop van een product of dienst.  Met de jaarlijkse prijs wil Stichting Weet Wat Je Besteedt (WWJB) bedrijven en merken belonen die jongeren in hun reclame-uitingen eerlijk voorlichten over hun product en zelfs ook helpen om minder uit te geven.  Er is een award te verdelen in de categorieën ‘Vrije Tijd', ‘Geldzaken' en ‘Gadgets'. Daarnaast is er de PIRAAT; de award voor de campagne die de plank volledig misslaat. 
 

Stemmen op de PIRA's kan tot 18 maart via jongerenplatform Edgie.nl


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch