Winkelstraat.nl lanceert eerste draagbare NFT

15-12-2021 (11:06) - Marketing

Luxe fashion platform Winkelstraat.nl introduceert als eerste in Nederland een draagbare NFT. Waar 'non fungible tokens' normaal alleen iets zijn wat mensen digitaal bezitten, is ditmaal het digitale kunstwerk gekoppeld aan een exclusief t-shirt.
 
De kunst op de 'NFT(EE)' is ontworpen door Gab Bois. Het jonge design talent (24 jaar) werkte eerder onder andere al samen met Nike, Balenciaga en Marc Jacobs. Naast het exclusieve NFT-exemplaar lanceert Winkelstraat.nl een collectie gelimiteerde t-shirts met een speciale AR-filter waarmee de digitale kunst van Gab Bois tot leven komt. Het digitale kunstwerk NFT(EE) #001 is nu beschikbaar via de marktplaats Opensea.io.
 

Street fashion die steeds meer waard wordt 

Exclusiviteit en one-of-a-kind designer kleding domineren de luxe fashion trends. Niet gek dus dat non-fungible token's (NFT) in korte tijd een populair fenomeen zijn geworden bij luxe modehuizen. Zo veilden Gucci, Louis Vuitton en Burberry bijvoorbeeld al collecties met NFT’s voor tienduizenden dollars per stuk. Er zijn dan ook hoge verwachtingen dat fashion items met unieke NFT's alleen maar in waarde toe zullen nemen.
 

Gab Bois 

Voor het design van de NFT sloeg Winkelstraat.nl de handen ineen met kunstenares Gab Bois. Bois transformeert alledaagse voorwerpen in satirische kunst. Zo is op NFT(EE) #001 het menselijk lichaam op een anatomische manier geïllustreerd. Bois gebruikte groenten en fruit als visuele metafoor om de duizenden moleculen in het menselijk lichaam af te beelden. De NFT is een uniek exemplaar en wordt geveild met t-shirt en AR-filter. Het kunstwerk komt tot leven als het logo op het t-shirt met een telefooncamera wordt gescand. Bieden op het werk kan voor zeven dagen via marktplaats OpenSea.io
 

Gab Bois over de samenwerking: “This was such a fun project to work on. Coming up with the visual composition for the organs was a challenge but I’m so happy with how it came out. The AR activation is the part I’m most excited about, as it’s my first time adding this dimension to my work." 


Bureaus

Media

Economisch