Yummygums haalt in drie dagen € 1 miljoen groeifinanciering op
Yummygums, het merk dat bekend is van hun fruitige vitaminesupplementen, lanceerde vorige week een sharefunding campagne om groeifinanciering op te halen. Sharefunding leek voor Yummygums de manier om hun fans en klanten nog meer bij het bedrijf te betrekken en die zagen hier wat in, binnen drie dagen was het doelbedrag van € 1.0 miljoen al overschreden.
Het doelbedrag is nu verhoogd naar € 1.2 miljoen, maar ook dat bedrag komt al in zicht. Ruben Balian, CEO van Yummygums, is overweldigd door het succes van de campagne: “We kregen uit onze community vaak de vraag of er niet in Yummygums konden worden geinvesteerd, dus we wisten dat er interesse was, maar dat het zó snel zou gaan hadden we niet verwacht". “De financiering gaat echt gebruikt worden voor groei: groei naar het buitenland (UK en Nordics), groei van het team en groei van het assortiment.”
Verhoogd bedrag
In de UK heeft Yummygums dit jaar een vliegende start gemaakt en zijn ze door het hele land verkrijgbaar in de apotheken van Well Pharmacy en bij supermarktketen Tesco. Het team is per maart versterkt met Ruben Hijl als Head of Sales (hiervoor Head of Sales bij Tony’s Chocolonely) en Tim Wolters als Head of Product (hiervoor Category Manager en Productontwikkelaar bij Vitaminstore. Op basis van de goede resultaten van Yummygums bij Etos gaat Ruben Hijl de aanwezigheid binnen retail te vergroten, in Nederland en daarbuiten. Tim Wolters gaat het assortiment optimaliseren en verder uitbreiden, dit jaar nog met 5 nieuwe producten. Het doelbedrag is nu verhoogd naar € 1.2 miljoen, maar ook dat bedrag komt al in zicht. “De campagne loopt nog enkele weken en we willen het liefst al onze fans kunnen verwelkomen. We hebben het doelbedrag nu al twee keer verhoogd, maar dat houdt natuurlijk een keer op.” geeft Ruben Balian aan.