50 kanshebbers Innovation Award
12-09-2008 (09:59) - Media
De jury van de Media & Communication Innovation Awards 2008 maakte gisteren de top 50 bekend van genomineerde inzendingen. Op 22 mei heeft Accenture het startsein gegeven voor de tweede editie van deze awards. Het aantal inzendingen is boven verwachting: de 214 ingeschreven concepten betekenen een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. De 50 genomineerden maken kans op de ‘Blauwe Tulp’, de award die tijdens het Media & Communication Innovation Seminar op 23 oktober wordt uitgereikt. Het winnende concept mag zich één jaar lang het ‘beste innovatieve concept’ in de media- en communicatie industrie noemen, en wint 50.000 euro aan mediawaarde.Jury en publieksprijs
De jury bestaat dit jaar uit twaalf professionals uit de media- en communicatie industrie, die onder leiding van Theo Huibers (oprichter van Thaesis en hoogleraar aan de Universiteit Twente) ieder vanuit hun eigen expertisegebied de concepten hebben beoordeeld. Naast de juryprijs is er dit jaar ook weer de publieksprijs. Vanaf vandaag kan iedereen stemmen op zijn of haar favoriete concept in de top 50. Het concept dat de meeste stemmen heeft ontvangen zal tijdens het Seminar de publieksprijs in ontvangst nemen. Stemmen kan via www.innovation-awards.nl/stemmen. Accenture heeft vorig jaar de Media Communication & Innovation Awards in het leven geroepen om innovatie in de Nederlandse media- en communicatie-industrie te erkennen en de waardering en aandacht te geven die het verdient.