‘Aanbod op TV is beter dan ooit’

25-09-2015 (11:48) - Media

11.47 uur - BrandDeli heeft tijdens de Millennial Insights Day de resultaten van het internationale onderzoek TV RE[DEFINED] van Viacom International Media Networks gepresenteerd. Millennials vinden het aanbod op TV beter dan ooit.

De studie over het kijkgedrag van longform content toont aan dat traditionele TV nog steeds een centrale rol speelt in een tijd waarin jongeren kunnen kiezen om te kijken wat en wanneer ze willen.
 
Met het groeiend aanbod van (digitale) TV-kanalen en de komst van nieuwe devices en on demand diensten hebben jongeren meer keuzemogelijkheden dan ooit tevoren. 63 Procent van de ondervraagden geeft aan het aanbod op TV beter dan ooit te vinden. Reden voor 53 procent van de respondenten om meer over TV te praten dan een aantal jaren geleden.
 
Millennials waarderen het zeer dat ze kunnen kiezen waar, wanneer en hoe (via welke device) ze content kunnen kijken. ­Vooral de flexibiliteit in het kiezen ‘wanneer’ men kan kijken, blijkt het belangrijkst, meer nog dan de mogelijkheid te kijken waar of via welk device ze willen.
 
Ondanks het veranderende kijkgedrag heeft traditionele TV nog steeds veruit het grootste aandeel in het kijkgedrag van longform content. Dit komt onder andere voort uit het gegeven dat mensen het prettig vinden dat TV ook voorziet in de passieve kijkbehoefte. Van de Millennials geeft 63 procent aan traditionele TV te waarderen omdat je niet hard hoeft na te denken over waarnaar je gaat kijken. Zij genieten juist van het zender- en programma-aanbod dat ze toevallig tegenkomen.
 
Het onderzoek TV RE[DEFINED] is uitgevoerd onder 10.500 Millennials in de leeftijd 12-34 jaar uit 14 verschillende landen, waaronder Nederland en geeft inzicht in hoe Millennials long form content ontdekken, kijken en blijven kijken.
 


Bureaus

Marketing

Economisch