Aandeel KPN in digi-tv steeds groter

09-06-2008 (10:34) - Media

Koninklijke KPN heeft in het eerste kwartaal van 2008 zijn aandeel op de markt voor digitale televisie vergroot. Dit blijkt uit een rapport van Telecompaper, een onafhankelijk onderzoeksbureau. In het eerste kwartaal is KPN's aandeel in digitale tv gestegen tot 11,3 procent van de markt. Op de totale televisiemarkt, inclusief analoge televisie, heeft KPN inmiddels een aandeel van 7,2 procent, een zeer kleine stijging van 0,7 procentpunt ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder.

De penetratiegraad van het medium televisie - het aantal televisieaansluitingen gedeeld door het aantal huishoudens in Nederland - is in het eerste kwartaal licht gestegen tot 106,2 procent, van 105,9 procent een jaar eerder. De daling in het aantal aansluitingen voor analoge televisie is ruimschoots gecompenseerd door de toename van digitale tv, dat inmiddels goed is voor 44,5 procent van de totale televisiemarkt.

FD

Bureaus

Marketing

Economisch