B2B-app voor uitgeefbranche

01-12-2011 (08:32) - Media

Mediafacts heeft de eerste business-to-business App voor de uitgeefbranche gelanceerd. Crossmediaal bureau Bite The Lemon tekende, samen met IT partner Red 5, voor concept en creatie van de App. Hierbij is gebruikt gemaakt van de Agile Scrum softwareontwikkelmethode. Hierdoor kon de app in twee maanden tijd ontworpen, vormgegeven en technisch opgebouwd worden.
 
De term Scrum komt uit de Rugbysport. Het is een tactiek waarbij alle spelers tegelijk als een groep de bal naar de andere kant van het veld spelen. In softwareontwikkeling betekent de methode dat de diverse betrokken partijen niet wachten tot de vorige fase is afgerond maar er wordt tegelijkertijd ontwikkeld, ontworpen en gebouwd. De opleveringstermijn van dergelijke software is dus vele malen vlugger. Bite The Lemon past deze methode ook regelmatig toe op creatieve processen. In het geval van de Mediafacts App is alles binnen twee maanden van concept tot implementatie tot stand gekomen.
 
De app wordt het primaire medium waarbinnen Mediafacts haar missie wil vervullen: het beantwoorden van vragen van uitgevers. De belangrijkste manier waarop dat voortaan gebeurt, is via ‘editorials’, die ten minste 22 keer per jaar uitkomen. Per editorial wordt een voor uitgevers relevant onderwerp aangesneden. Zo’n onderwerp wordt vanuit diverse invalshoeken belicht. Het abonneegedeelte van de app bevat verder een Facts & Figures-gedeelte; daarin zijn voor uitgevers relevante rapporten en onderzoeken - nationaal en internationaal – overzichtelijk samengebracht en downloadbaar. Tevens is er Mijn Mediafacts: een persoonlijke dossierfunctie waarin abonnees favoriete content kunnen bundelen.
 
Abonnees die niet over een iPad beschikken kunnen alle content en tools van de app toch benutten, via de tevens nieuw ontwikkelde website. Uiteraard bevat de app ook gratis, live content, constant gevoed vanuit diezelfde nieuwe website. Daaronder bevinden zich nieuwsitems, blogs en tweets, en een communityfunctie als MediaMensen.

 


Bureaus

Marketing

Economisch