Bijna 20% bereik voor digikanalen

10-06-2009 (09:39) - Media

Digitale zenders bereikten in mei gemiddeld 18,3 procent van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder per week. Althans, de zenders die in het onderzoek van de SKO worden gemeten. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 32,2 procent. Deze percentages groeien licht ten opzichte van de aprilcijfers.

Over de totale vierweekse periode bedroeg het bereik 33,6 procent van de Nederlandse bevolking en 53,6 procent van de personen in huishoudens die over digitale ontvangst beschikken.

Nostalgienet, Humor TV en 13th Street deden het in mei het beste. Bij digitaal 6+ (percentage kijkers in huishoudens met digitale ontvangst dat tenminste een minuut naar een zender heeft gekeken) kwam Nostalgienet uit op 8,8 procent. Bij bereik 6+ (percentage kijkers dat tenminste een minuut naar een zender heeft gekeken) scoorde die zender 5,3 procent. Bij 13th Street zijn de percentages respectievelijk 6,3 en 3,2 en bij Humor TV 5,6 en 2,8.

 


SKO/Totaal TV

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch