Bousema en El Miloudi media-ambassadeurs

08-10-2010 (09:17) - Media

Tv-presentatoren Sipke Jan Bousema (AVRO) en Ajouad El Miloudi (KRO) zijn in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid gepresenteerd als ambassadeur voor de campagne  ‘Meer over media, in de Week van de Mediawijsheid’. Als gezicht van deze campagne zullen Sipke Jan en Ajouad eind november mensen aanmoedigen om naar de lokale bibliotheek te gaan met al hun vragen over mediawijsheid en nieuwe media.

Zowel Bousema als El Miloudi hebben hun eigen motieven om deze campagne te ondersteunen. Bousema geeft aan dat hij de dilemma’s herkent waar mensen mee zitten. Zelf heeft hij ook nog veel vragen over media. Zo twittert hij weliswaar, maar vindt hij het ook lastig om te bepalen wat hij in zijn tweets zet.  El Miloudi heeft ‘Ja’ gezegd op het ambassadeursschap, omdat hij zichzelf wel redelijk mediawijs inschatte, maar er toch achter kwam dat hij achter liep. ‘MSN, Hyves, … tegenwoordig lopen jongeren te Pingen. Wat is Pingen?!’ Beide ambassadeurs vinden dat ze nog veel kunnen leren over mediawijsheid. Graag gaan ze daarom tijdens deze campagne de dialoog aan met kinderen, jongeren, ouders en senioren om te ontdekken hoe zij samen mediawijzer kunnen worden.

Van woensdag 24 november tot en met woensdag 1 december organiseren openbare bibliotheken in samenwerking met het expertisecentrum voor Mediawijsheid allerlei activiteiten om Nederlanders  wegwijs te maken in het gebruik van verschillende media. Gedurende deze week kan iedereen in de bibliotheek  terecht met eenvoudige en  praktische vragen rond mediawijsheid en nieuwe media. Denk hierbij aan vragen als: hoe kan ik twitteren? Hoe plaats ik mijn foto’s op Facebook? Hoe werkt veilig online betalen? En, hoe zoek ik naar familie in Australië?

 


Bureaus

Marketing

Economisch