Bright introduceert Screenzine

15-03-2011 (09:27) - Media

De tech-glossy Bright introduceert zijn eerste app voor de iPad: Bright Screenzine. De uitgave is speciaal ontwikkeld voor Apple's populaire tabletcomputer. Ook de inhoud is origineel en komt niet voor in het tweemaandelijkse Bright Magazine of op de dagelijkse nieuwssite Bright.nl.

De eerste editie van Bright Screenzine bevat onder meer een interview met Piet Hein Eek, een kort verhaal van Walter van den Berg, een live infographic en de feature length documentaire "Objectified" van filmmaker Gay Hustwit met onder andere Jonathan Ive van Apple, Dieter Rams, Marc Newson en Hella Jongerius. Bright Screenzine is in de Nederlandse en Belgische App Store beschikbaar voor 3,99 euro.

‘De ambitie was om een digitaal magazine te maken dat meer is dan een PDF met pageturn-effecten. We willen de pracht van print op een scherm evenaren, de haast van websites ontstijgen en de multimediale capaciteiten van deze tabletcomputer inzetten’, aldus Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande. ‘Als 2010 op de iPad het jaar van de pdf's was, dan wordt 2011 het jaar van nieuwe formats zoals een screenzine.’


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch