Donateurstijdschrift van het WNF vernieuwd

06-12-2011 (08:45) - Media

Op 5 december viel de gerestylede Panda bij ruim 600.000 mensen in de brievenbus. Het donateurstijdschrift van het Wereld Natuur Fonds wordt sinds 2007 gemaakt door Label.  
 
Het conventionele idee van een tijdschrift met herkenbare opbouw en vaste rubrieken is losgelaten. De nieuwe Panda bestaat compleet uit spread-artikelen rond één hoofdthema. Met elke spread worden lezers opnieuw verrast door de grote variatie in grafische en redactionele vormen. Lezers kunnen gemakkelijk scannen en zappen zonder dat het magazine vluchtig wordt. Astrid van den Oetelaar, Chief Marketing Officer bij het Wereld Natuur Fonds: “Het maximum van twee pagina’s zorgt voor krachtige artikelen die to the point zijn. Doordat alle spreads een ander stukje van een thema behandelen, biedt het magazine als totaal veel diepgang en breedte in informatie.”
 
De eerste uitgave van de vernieuwde Panda heeft als thema ‘50’, in verband met het 50-jarig bestaan van het Wereld Natuur Fonds.  Panda in zijn oude vorm bestond ruim drie jaar. Willem Vierdag, directeur Label: ‘Panda moet spannend blijven en op de juiste manier de achterban blijven informeren, betrekken en activeren. We willen meegaan met de ontwikkelingen in tijdschriftenland en ze liever voor blijven. Bovendien kreeg het internationale Wereld Natuur Fonds een nieuwe huisstijl waar het Wereld Natuur Fonds in Nederland ook met Panda bij aan wilde sluiten. De restyling is uitgevoerd in samenwerking met grafisch vormgeefster Yke Bartels.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch