Einde DAG was onvermijdelijk
08-10-2008 (10:42) - Media
Maurice de Hond eet je hart uit! ReclameWeek heeft weer de wekelijkse woensdag poll-uitslag waar echt op te bouwen valt. Welnu, vorige week vroegen wij of het treurige einde van de papieren DAG nu echt zo’n crossmediaal drama is. Precies de helft van alle stemmers op onze site zag het al aankomen. Vier gratis kranten in een overvolle trein was echt too much. Begrijpelijk dat DAG het niet haalde in gezelschap van de al jaren gevestigde Metro en Spits en het miljonairsspeeltje De Pers van meneer Boekhoorn. Nu we het toch over deze gratis en voor niets krant hebben, 19 procent ziet De Pers ook het liefst verdwijnen naar de eeuwige dagbladvelden. Twaalf procent had datzelfde idee aangaande Spits. Kan niet. Hoeft niet. Zal niet. Slechts vijf procent van de stemmers heeft genoeg van de meest succesvolle freebee, Metro.Waren er dan nog bezoekers van onze site die het wel konden boeien dat DAG niet meer gedrukt wordt? Ja hoor, helaas gaat het dan om slechts 11 procent. Een schamele vier procent laat het er niet bij zitten en gaat dagelijks de digitale DAG online bekijken. Kortom, er is nog ietsepietsie hoop.
Nieuwe poll! Eind deze maand wordt de TelevizierRing weer vergeven aan het volgens het publiek meest populaire programma. Dit jaar gaat het tussen Paul de Leeuw, een ‘acterende’ Linda de Mol en een straight faced Evita-zoekende Frits Sissing. Wat? Geen Joran-stalkende en Emmy-graaiende Peter R? Geen boer zoekende Yvon Jaspers? Geen Wendy van Dijk’s Million Dollar Flop? Stem!