Endemol start internetsoapje Sound

14-10-2008 (10:42) - Media

Producent Endemol start op 27 oktober samen met het Centrum Media & Gezondheid (CMG) de eerste officiële internetsoap van Nederland: Sound. De serie voor jongeren is een minisoap over 'liefde, ambities en decibellen' en bestaat uit tien afleveringen van ongeveer 2,5 minuut. Het verhaal gaat over dj Joy (Miljuschka Witzenhauzen) en muziekfreak Maarten (Sjoerd Dragtsma). Zij wil een beat van hem gebruiken voor haar nieuwe cd. En, hoe kan het ook anders, hij wordt verliefd op haar.

Volgens Endemol gaat het om een volwaardige serie, afgestemd op de jonge internetgebruiker die amusement zoekt. De internetsoap maakt deel uit van de crossmediale campagne Go Out>Plug In, die jongeren bewust wil maken van het gevaar van beschadigingen aan je oren door te harde muziek. Sound, waarin de boodschap van de campagne onopvallend wordt gebracht, loopt tot en met januari 2009 via sound-soap.nl.

Mediajournaal

Bureaus

Marketing

Economisch