EO: 'ons bereik groeit'

11-06-2009 (09:11) - Media

Uit het Jaarverslag 2008 van de Evangelische Omroep blijkt dat zijn bereik is gegroeid. Dit heeft onder meer te maken met het succes van Nederland 1. Ook met de verdiepende programma’s op Nederland 2 behaalde de EO ruim de doelstelling van het net. De omroep is van plan zich komend jaar in te spannen ook de programma’s op Nederland 3 en op de radio meer bekeken en beluisterd te krijgen.

In 2008 heeft de EO zijn hoogste kijktijdaandeel ooit gehaald: gemiddeld 11,1 procent per avond. De talkshow Knevel & Van den Brink is de grootste stijger. Keken in 2007 nog 17 op 100 kijkers naar het programma, in 2008 waren dat er ruim 22. Onverwacht Bezoek was het meest populaire EO-programma met anderhalf miljoen kijkers per aflevering en een kijktijdaandeel van bijna 25 procent.

Het Jaarverslag 2008 is hier te lezen.


Broadcast Magazine

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch