Foodies blij met succes kookbladen

30-09-2011 (08:58) - Media

Al sinds 1975 nemen bestedingen aan gedrukte media af. Het internetgebruik daarentegen is sinds 1985 ruim gestegen. Opmerkelijk zijn de cijfers van HOI (Het Oplage Instituut). De totale markt van de kookbladen is aanzienlijk gestegen. Onder andere het magazine foodies draagt voor een groot deel bij aan dit resultaat.  

De totale kookbladen markt is met 23,4% gestegen, blijkt uit de cijfers van HOI. Dit is opmerkelijk aangezien de laatste jaren het aantal oplages in de gedrukte media voornamelijk afneemt. Van gedrukte media gaat het langzaam naar digitale content. De kookbladen markt is hier echter niet op achteruitgegaan. De consument heeft wel degelijk meer interesse gekregen in kookbladen en komt niet alleen aan nieuwe recepten via het internet.   

Het magazine foodies, een culinair kwalitatief glossymagazine van F&L Publishing Group, valt meteen op tussen de cijfers van HOI. Niet alleen de losse verkoop, maar ook het aantal abonnementen is aanzienlijk gestegen in het 2e kwartaal van 2011 ten opzichte van het 2e kwartaal van 2010. De losse verkoop is met 17,7% gestegen, en het aantal abonnementen is in dit kwartaal met maar liefst 129,78% gestegen. De totale oplage van foodies is in dit kwartaal daardoor met 60% gestegen. Dit betekent veel goeds voor foodies.   

Foodies biedt maandelijks tientallen recepten: van eenvoudig tot uitdagend, maar altijd maakbaar en toegankelijk. Daarnaast staat het blad vol met reportages, interviews, kookboeken, kooksnufjes en nog veel meer. Het belangrijkste ingrediënt van foodies is om alles over ons eten te willen weten. Dit zijn krachten van een magazines als foodies. Dit biedt de lezers dus niet alleen recepten, maar vertelt de lezers ook waar hun eten vandaan komt en hoe het wordt gemaakt. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch