Games vaker versterking van TV-beleving
30-09-2011 (08:59) - Media
De tijd dat een tv-programma alleen een tv-programma was, hebben we allang achter ons gelaten. Tegenwoordig kijk je tijdens een programma mee op je second screen oftewel je mobiele telefoon, tablet of laptop en worden games ingezet om de tv-beleving te versterken en te verlengen. Tijdens Game in the City zal het thema TV & Games centraal staan, met sprekers als gameontwikkelaar ExMachina over The Voice of Holland, NPS over het Sinterklaasjournaal en Studio 100.
Een van de sprekers tijdens Game in the City is Jeroen Elfferich, afkomstig van ExMachina. Hij zal ingaan op het live meespelen met tv-programma’s door middel van je second screen. Aan de hand van twee cases wordt ingegaan op de do’s en dont’s en wordt vooruitgeblikt waar deze ontwikkeling naartoe zal leiden. De eerste case gaat over The Voice of Holland, niet alleen op tv een fenomeen, maar ook online. De tweede case gaat over Intuitie, de eerste ‘made-for-second-screen’ gameshow format, Bij Intuitie is er niet eens meer sprake van studiokandidaten, maar draait het hele programma om mensen die online vanuit huis meespelen. De format is bedacht door tv-producent Fremantle uit Engeland. Daarop inhakend zal Rob Davis van Playniac ingaan op de wijze waarop TV en games worden gecombineerd in Groot-Brittannië.