HOI: oplage De Telegraaf daalt

28-09-2010 (09:44) - Media

Dagblad De Telegraaf van Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de totaal verspreide oplage in het tweede kwartaal van 2010 op jaarbasis zien dalen, schrijft het FD naar aanleiding van de oplagecijfers van het Instituut voor Media Auditing HOI. De totaal verspreide oplage van De Telegraaf liep in het tweede kwartaal terug naar 645.872 exemplaren, tegen 669.072 in dezelfde periode een jaar eerder.

De totaal verspreide oplage is van belang voor de advertentie-inkomsten, terwijl de totaal betaalde kernoplage voor krantenuitgevers van belang is voor de inkomsten uit abonnementen. De totaal betaalde gerichte oplage steeg licht in het tweede kwartaal: 584.193 tegen 583.548 een jaar eerder.

De totaal verspreide oplage van de gratis krant Spits van TMG daalde op jaarbasis naar 406.736 exemplaren tegen 452.423 in het tweede kwartaal van 2009. Spits is daarmee nog steeds een slag kleiner dan gratis krant Metro, die in het tweede kwartaal van 2010 een oplage had van 500.251, een daling op jaarbasis met 27.000.
 


FD/HOI

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch