Jongeren ontevreden over tv-aanbod
22-05-2008 (10:08) - Media
Jongeren zijn steeds vaker ontevreden over het aanbod op tv en zoeken hun heil op internet. De overdaad aan herhalingen, soaps, realitysoaps, irrelevante reclame en slecht bedachte formats zorgen voor verveling. Dat blijkt uit onderzoek onder Britten tussen de 15 en 33 jaar. Met name jongeren van 15 tot 17 zijn niet blij met het tv-aanbod en kijken dan ook het minst televisie van allemaal.Volgens de onderzoekers komt dit verschijnsel ook in andere Europese landen als Nederland voor, waar jongeren steeds meer op internet te vinden zijn, waar ze netwerken en socializen. Volgens Irvin Faneyte van OC&C, opdrachtgever van het onderzoek, moeten omroepen en marketeers hier rekening mee houden door meer specifieke aandacht aan deze doelgroep te schenken en online en community-elementen erbij te betrekken.
Ook zouden omroepen zoveel mogelijk platforms en technologische mogelijkheden moeten benutten. Nu al kijken jonge DVR-bezitters zeven procent meer televisie dan hun leeftijdsgenoten die niet over een DVR beschikken. Ook multi-channel-gebruikers kijken vijf procent meer tv dan jongeren die nog geen toegang hebben tot de nieuwste technologieën.
Telecompaper