Lotje&co gelanceerd
13-09-2010 (09:49) - Media
Met de uitreiking van het eerste exemplaar aan directeur Ingrid Tuinenburg van NSGK voor het gehandicapte kind, is zaterdag 11 september het magazine Lotje&co gelanceerd. Lotje&co is de naam van het nieuwe lifestyle magazine dat gezinnen met een zorgintensief kind informeert, stimuleert en inspireert.
“Eindelijk een frisse en positieve insteek”, volgens hoofdredacteur Veronique Werz, die het eerste exemplaar tijdens het festival 5D op de NDSM-werf in Amsterdam overhandigde. Het nieuwe magazine is een ‘gewoon’ blad voor een ‘bijzondere’ doelgroep. Zo omschrijft Lotje&co het nieuwe magazine, dat drijft op de pijlers erkennen, herkennen en verkennen. Het tijdschrift behandelt onder andere onderwerpen als het gezinsleven, shopping, psyche en koken en is daarmee interessant voor ieder lid van een gezin met een zorgintensief kind. Het magazine benadert alles vanuit een positief standpunt. “Wij willen gezinnen wijzen op de mogelijkheden die zij hebben in plaats van de beperkingen”, zegt Werz.
Veronique Werz, moeder van een meervoudig complex gehandicapt kind, weet hoe het is om deel uit te maken van een gezin met een zorgintensief kind. “Het tijdschrift is een spreekbuis voor deze doelgroep. Met lotgenoten die hun ervaringen delen. Nu is alle informatie geschreven vanuit instellingen, zelden vanuit de ouder of gezin. Lotje&co helpt gezinnen zich te ontwikkelen en verder te kijken dan de wereld van de hulpverlening.” Dat doet het via het magazine en de gelijknamige website www.lotjeenco.nl. Het eerste magazine is mede tot stand gekomen door steun van NSGK en wordt vanaf nu ieder kwartaal uitgegeven door stichting Lotje&co.