Luisteronderzoek meet ook internetradio

15-09-2008 (10:34) - Media

Met de meest recente CLO (Continu LuisterOnderzoek) publicatie (juni/juli 2008) kan nu ook het luisteren via internet per zender geanalyseerd worden. Het betreft geen extra luistergedrag, maar een aanvulling op het bestaande luistergedrag: respondenten kunnen nu ook aangeven of ze online radio luisteren, het onderzoek wordt dus meer gespecifeerd. Conclusie van het eerste onderzoek is dat luisteraars via internet gemiddeld 1 uur en 10 minuten per dag luisteren naar de radio.

Op basis van luistertijd blijkt dat het luisteren naar de radio via internet zo’n 3,5 procent van de totale luistertijd uitmaakt. Bij de groep die aangeeft via internet naar de radio geluisterd te hebben, bedraagt dit percentage 9,2 procent. Deze groep behoort tot de relatief zware radioluisteraars. Jongeren (10-19 jaar) en studerenden scoren beduidend hoger dan andere doelgroepen.

Radio.nl

Bureaus

Marketing

Economisch