Nederland valt massaal voor social media
07-10-2008 (10:13) - Media
Bijna tweederde van de Nederlandse consumenten zoekt contact met een organisatie via social media. Hiermee loopt Nederland voorop in vergelijking met consumenten uit andere West-Europese landen. Dit blijkt uit onafhankelijk Europees onderzoek in opdracht van Avanade, een internationaal consultancybureau voor IT-oplossingen. Consumenten gebruiken steeds vaker social media om in contact te komen met organisaties. LinkedIn wordt met 37 procent het meeste gebruikt, gevolgd door chat, blogs en instant messaging.Toch zijn veel organisaties huiverig om sociale media-technologieën te integreren in de bedrijfscommunicatie, omdat ze twijfelen over de veiligheid en de mogelijkheden. Bedrijven die sociale media wel omarmen, doen dit onder meer om klantrelaties en –loyaliteit te versterken, en om de focus op het toekomstperspectief te leggen.
Verwacht wordt dat het gebruik van social media-technologieën binnen organisaties alleen maar zal toenemen. Doordat nieuwe generaties medewerkers steeds beter bekend zijn met social media, zal de drempel lager worden om het ook op zakelijk niveau toe te passen.
Dutch Cowboys