Ook NL-magazines in Eindhoven en Groningen

31-08-2010 (09:45) - Media

Op 15 september worden de uitgaansmagazines NL40 en NL50 gelanceerd. Eindhoven en Groningen krijgen hiermee beiden een nieuw gratis blad met alle informatie over wat er te doen valt in de stad, inclusief een uitgaansagenda.

Met de lancering van NL40 en NL50 treden Eindhoven en Groningen in de voetsporen van de vier grote steden Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Daar verschijnen respectievelijk NL10, NL20, NL30 en NL70. De NL-bladen publiceren artikelen over kunst en cultuur, uitgaan, winkelen en restaurants en dienen als gids voor vrijetijdsvermaak in de steden waar ze verschijnen.

‘We hebben lang uitgekeken naar deze lancering, en het enthousiasme is enorm, zowel in de steden als bij onszelf’, aldus hoofdredacteur Pamela Wilhelmus. ‘Elke stad heeft zijn eigen stijl en eigen charme, het is geweldig leuk om al deze bladen te maken en zo de ziel van de stad bloot te leggen en te ontsluiten voor de inwoners én de bezoekers. We zijn eigenlijk een soort Lonely Planet van het uitgaansleven in de Nederlandse steden. Ook Eindhoven en Groningen hebben elk heel sterk hun eigen stijl. Fascinerend om te zien.’

Remco Duinkerken wordt de nieuwe uitgever van de NL uitgaansmagazines (NL10, NL20, NL30 en NL70). Duinkerken volgt Serge Brabander op, die moederbedrijf Boomerang Creative Media eerder deze maand vaarwel zegde. Met het aantreden van Duinkerken als uitgever slaat NL Unlimited een nieuwe weg in. ‘We zullen ons meer focussen op verbreding en vercommercialisering van de titels. Inhoudelijk zullen we bijvoorbeeld ruimte creëren om meer aandacht aan fashion te besteden’, aldus de nieuwe uitgever.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch