Partnership NRC Carrière en TEDxMaastricht

06-02-2012 (08:32) - Media

Een nieuwe wervingsstrategie vormgeven en kennispartnership omtrent arbeidsmarktcommunicatie opbouwen: dat zijn de voornaamste doelstellingen van de nieuwe samenwerkingspartners TEDxMaastricht en NRC Carrière. 
 
De zorg staat voor grote uitdagingen. Terwijl de kosten van medische zorg blijven stijgen, neemt de vraag ernaar toe. Niet alleen door de vergrijzing en de groeiende tekorten aan geschoold personeel, maar ook doordat patiënten een andere benadering van de zorg vragen. Zij zoeken naar meer regie over hun eigen zorgproces en raken meer betrokken in hun behandelteam. Al deze ontwikkelingen zorgen ervoor dat de zorgsector op zoek moet naar nieuwe concepten, geholpen door nieuwe mogelijkheden die de technologie voortbrengt. 
 
Ook voor professionals in de zorg vraagt dit om andere competenties. Op TEDxMaastricht delen sprekers hun ideeën over de toekomst van de gezondheidszorg. TEDxMaastricht is een initiatief van het UMC St Radboud en werd in 2011 voor het eerst georganiseerd. TEDx is een wereldwijde beweging van lokaal georganiseerde TED-achtige evenementen waarin sprekers hun toekomstvisies delen op het gebied van Technologie, Entertainment en Design.
 
De missie van NRC Carrière om hèt kwalitatieve arbeidsmarktmerk te zijn voor de hoogopgeleide nichedoelgroep sluit volledig aan bij die van TEDxMaastricht. TEDxMaastricht heeft als doelstelling een nieuwe wervingsstrategie vorm te geven om ook in de toekomst het juist zorgtalent aan te kunnen trekken. Het UMC St Radboud wil met de samenwerking employer branding verder ontwikkelen, eventueel branchebreed. NRC Carrière wil haar naamsbekendheid als partner in de arbeidsmarktcommunicatie onder B2B zorgprofessionals vergroten. Ook wil het carrièreplatform kennispartnership omtrent arbeidsmarkt(communicatie) opbouwen met potentiële klanten in de zorgsector.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch