Rob van Vuure creatief directeur ZB

19-04-2011 (00:00) - Media

Rob van Vuure, Nederlands bekendste ‘bladendokter’, wordt voor twee dagen per week creatief directeur bij ZB Communicatie & Media. De voormalig hoofdredacteur van onder meer Libelle, Playboy, Panorama en Viva gaat zijn ervaring bij het in Ede gevestigde ZB inzetten voor alle relatiemagazines die het bureau uitgeeft.

In 2010 nam Van Vuure, na een carrière van bijna veertig jaar, afscheid als creatief directeur van Sanoma Uitgevers. Opgehouden met werken is Van Vuure echter allerminst. Zo is hij columnist van onder meer de Volkskrant en verscheen onlangs zijn achtste boek ‘Pas op, u wordt verleid’.

ZB krijgt met Van Vuure een creatieve inspirator naast directeur Robbert Zantinge. Het allround communicatiebureau is gespecialiseerd in het uitgeven van customer media, zoals relatiemagazines en personeelsbladen. ZB viert dit jaar zijn twintigjarig bestaan en werkt voor organisaties als PGGM, Koninklijke BAM, Sociale Verzekeringsbank, Arcadis en T-Mobile.

‘Rob neemt zijn ervaring bij tientallen verschillende publieksbladen mee naar de wereld van relatietijdschriften', zegt Zantinge. ‘Customer media is in Nederland een nog steeds groeiende sector van 11.500 bedrijfsbladen, met opgeteld een jaarlijkse oplage van een half miljard exemplaren. Onderzoek wijst bovendien uit dat meer dan de helft van de Nederlanders net zo lief een relatietijdschrift als een publieksblad leest.’

Van Vuure is achter de schermen al enige maanden actief voor ZB. Het leidde direct tot resultaat. Zo won ZB onlangs de bureaucompetitie van pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM. Voor PGGM ontwikkelde het bureau een tijdschrift voor de meer dan 550.000 leden van de coöperatie. En een magazine met een oplage van meer dan één miljoen exemplaren voor een financiële instelling is in de maak.

‘Met zo’n mega-oplage maak je in feite een publieksblad voor een bijzondere doelgroep’, zegt Van Vuure. Op de vraag of de overstap naar customer media niet opmerkelijk is, haalt hij zelf zijn schouders op. ‘Ik vind het nog altijd leuk om met een club jonge mensen tijdschriften te maken. Dat is bij ZB niet anders dan bij Sanoma.'
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch