Sanoma plaatst Grazia in de etalage
19-08-2015 (06:58) - Media
11.55 uur - Sanoma plaatst Grazia in de etalage, drie andere glossymerken - Beau Monde, Marie Claire en Nouveau – gaan een andere koers varen voor een betere aansluiting bij het vrouwenportfolio.
De performance van de glossymerken loopt niet in lijn met de ontwikkeling van de vrouwenmerken binnen Sanoma, die allen een marktleidende positie bekleden. De uitgever gaat daarom het glossy-portfolio opnemen in het vrouwenportfolio en een focus aanbrengen op entertainment.
Licentietitel Grazia heeft voor het mediabedrijf de minst sterke aansluiting bij de vrouwenmerken, uit strategische overweging is besloten om voor deze titel een ander huis te vinden. Nouveau heeft een naadloze aansluiting met het vrouwenportfolio en verhuist naar Hoofddorp.
Als gevolg van de wijzigingen en het ontstaan van nieuwe functies worden naar verwachting vier medewerkers boventallig binnen de glossy merken.
Louise van Nispen, Domain Director Women: ‘Door het glossy portfolio opnieuw in te richten sluiten deze merken beter aan bij het vrouwendomein, behalen we de synergie die we met SBS willen bereiken op het gebied van entertainment en anticiperen we op de ontwikkelingen in de markt.’
De glossy merken Beau Monde, Marie Claire en Happy in Shape gaan werken vanuit één content-redactie onder leiding van hoofdredacteur Claudia Straatmans. Zij gaan nog meer samenwerken met merken als Veronica Magazine en Shownieuws om op het gebied van entertainment samen verder te bouwen aan een marktleidende (video first) positie.
Beau Monde hoofdredacteur Ellen Litz heeft inmiddels een overstap gemaakt naar Sanoma-dochter Mood for Magazines als Chef LINDA. specials.