Smin bepaalt nieuwe positionering

22-09-2011 (10:11) - Media

De leden en het bestuur van de branchevereniging voor customer media Smin zijn in meerderheid van plan de vereniging om te vormen en mogelijk de naam te veranderen, zo meldde het Smin gisteravond in een persbericht. Sinds het begin van 2011 is het huidige bestuur van Smin samen met enkele leden actief bezig om de nieuwe koers te bepalen. Aanleiding daarvoor was de stormachtige groei van het vakgebied.   

Smin-voorzitter Wim Tjaberinga: 'We constateren al geruime tijd dat ons vakgebied door zowel opdrachtgevers als nieuw talent als sexy wordt gezien. We groeien snel. Maar het blijkt moeilijk als relatief kleine branchevereniging om het tempo van de markt en de leden te volgen. Een aantal leden wilde meer snelheid. Om die reden hebben we in de afgelopen dagen een aantal sessies gehouden.’ Resultaat van die bijeenkomsten is dat wordt gestreefd naar een omvorming van het huidige Smin. Wim Tjaberinga: ‘Doel is om per 1 januari de nieuwe structuur, eventueel nieuwe naam en organisatiestructuur bekend te maken in de markt. We geloven er in dat de tijd rijp is voor een grote stap vooruit. Veel grote opdrachtgevers besteden een steeds groter deel van hun budget aan content marketing en customer media. Dat gaat doorgaans ten koste van investeringen in advertising. Dit marktgebied verdient een stevige branchevereniging die een sterke gesprekspartner is van de BVA en van opdrachtgevers in het algemeen.’ 

Smin is in 1991 opgericht als Sponsored Media Instituut Nederland. In de afgelopen twee decennia is de branchevereniging meegegroeid met de markt, waarbij de ondertitel ‘customer media associatie’ de laatste jaren is gevoerd. 


Meer over content marketing en customer media in Fonk Magazine 19


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch