TMF blij met succes campagne
16-02-2011 (09:28) - Media
TMF heeft in samenwerking met de Nationale Hoorstichting in 2010 geprobeerd jongeren (meer) bewust maken van de risico’s op gehoorschade. Voor de campagne Doof worden doe je zo! was een commercial ontwikkeld en gedurende het hele jaar hebben alle TMF programma’s veel aandacht besteed aan het thema.
Via de speciale website tmf.nl/doofwordendoejezo konden jongeren daadwerkelijk testen hoeveel risico zij lopen om met hun huidige gedrag nu of in de toekomst gehoorschade te ondervinden.
Nu we aan het eind van de campagneperiode zijn gekomen, kunnen we stellen dat de campagne een groot succes is. Ruim 100.000 jongeren zijn door de campagne bewust bezig geweest met de thematiek.
De speciaal ontwikkelde website tmf.nl/doofwordendoejezo werd in het afgelopen jaar meer dan 175.000 keer bezocht door meer dan 100.000 jongeren. De test die jongeren op de site konden doen, welke jongeren inzicht gaf in de risico’s die zij lopen als ze niets doen om hun gehoor te beschermen, werd maar liefst door ruim 75.000 bezoekers gedaan.
Daarnaast stegen de verkopen van Noizezz gehoorbescherming (te koop bij de Schoonenberg winkels) in een speciale TMF verpakking met maar liefst 37% tijdens de campagne periode.