Twitter met 3712 procent gegroeid

04-06-2009 (09:52) - Media

De tijd die wordt gespendeerd op sociale netwerken zoals Facebook en Twitter is in de Verenigde Staten het afgelopen jaar verdubbeld. Nielsen Online laat weten dat in april deze stijging 83 procent hoger was dan in dezelfde maand een jaar eerder. Het totaal aantal minuten dat aan Facebook wordt gespendeerd steeg met 700 procent van 1,7 biljoen een jaar geleden tot 13,9 biljoen nu waarmee het voor de vierde maand achter elkaar de grootste netwerk-site is.

Myspace blijft tweede, gevolgd door Blogger, Tagged.com en Twitter.com. Die laatste heeft een explosie doorgemaakt ten opzichte van een jaar geleden met een stijging van maar liefst 3712 procent.

Woordvoerder van Nielsen Online, Jon Gibs, vertelt dat Twitter misschien wel voor een verandering in de hele sociale netwerk wereld heeft gezorgd met deze explosieve groei. Gibs zegt verder dat geen enkel netwerk immuun is voor de concurrentie. Hij haalt daarbij de vroegere monopolie van Friendster en MySpace aan die nu het veld hebben moeten ruimen voor bijvoorbeeld Facebook of Twitter.
 


PCMweb

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch