VARA’s Blikvoer wint Prix Italia

27-09-2010 (10:11) - Media

De VARA heeft de prestigieuze Prix Italia gewonnen. Blikvoer.TV, een crossmediaal concept van de afdeling Nieuwe Media, heeft de jury overtuigd met een geïntegreerd en vooruitstrevend mediaformat en is daarvoor beloond met de 1ste prijs in de categorie Web (User Generated Content).
 
De Prix Italia is de oudste en meest prestigieuze internationale mediaprijs en wordt jaarlijks uitgereikt aan de beste websites, radio- en televisieprogramma’s. Blikvoer startte als online debatportaal voor jongeren waar op een vooruitstrevende manier, via video, met elkaar wordt gediscussieerd.

Revolutionair, omdat dit digitale concept uiteindelijk een televisieprogramma is geworden. En innovatief, omdat alle communicatietechnieken van de toekomst erin zijn verwerkt. Zo was Blikvoer wereldwijd het eerste televisieprogramma waarin Twitter live geïntegreerd werd. Sinds begin 2010 is Blikvoer wekelijks te zien op NL3 en te horen op 3fm als onderdeel van Nachtegiel met Giel Beelen.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch