Bacardi bereikt duurzaamheidsmijlpaal

05-12-2023 (13:19) - Sustainable

Vier jaar geleden stelde Bacardi zich het doel om tegen het einde van 2023 wegwerpplastic voor 100% uit het geschenkenassortiment te verwijderen. Dankzij innovatieve en nieuwe ontwerpen is het bedrijf erin geslaagd om jaarlijks bijna 275 ton wegwerpplastic te elimineren.

Bacardi, het privé sterkedrankenconcern, kondigt niet alleen aan het wegwerpplastic uit hun geschenkverpakkingen te verwijderen, maar ook het aantal kartonnen geschenkdozen voor een aantal van hun merken te verminderen.

Een stap verder

“We zijn ongelooflijk trots op wat we tot nu toe hebben bereikt, maar we willen nog een stap verder gaan", zegt Rodolfo Nervi, Vice President veiligheid, kwaliteit en duurzaamheid bij Bacardi. "We willen niet alleen onze verpakkingen herontwerpen om plastic te verwijderen, we willen er ook alles aan doen om het gebruik van kartonnen verpakkingen te verminderen. We staan niet stil, we innoveren voortdurend. Al meer dan 160 jaar weerspiegelen onze iconische merken de evoluerende smaak van elke nieuwe generatie consumenten. Vandaag verlangen consumenten naar dranken die op zo een milieuvriendelijk mogelijke wijze worden bereid, en wij delen uiteraard diezelfde wens."

Met deze visie begint Bacardi nu met het verminderen van het aantal kartonnen geschenkdozen van merken als BOMBAY SAPPHIRE gin, DEWAR'S White Label Blended Scotch whisky en MARTINI mousserende wijnen. Dankzij deze aanpassing zal het bedrijf alleen al in het eerste jaar ongeveer 100 ton minder karton gebruiken. Bij de merken waar Bacardi karton en papier blijft gebruiken voor verpakkingen, is dit gecertificeerd door het Programme for the Endorsement of Forest Certification (PEFC) of de Forest Stewardship Council (FSC).