HelloFresh handen ineen met De Vegetarische Slager

02-03-2023 (11:02) - Sustainable

De helft van de Nederlanders wil minderen in hun vlees- en visconsumptie, blijkt uit recent onderzoek* van HelloFresh. Om Nederlanders een duwtje in de juiste richting te geven, gaat maaltijdboxleverancier HelloFresh een samenwerking aan met De Vegetarische Slager.

Vanaf 4 maart kunnen klanten de hele maand maart vier recepten met plantaardig vlees van De Vegetarische Slager, zoals vegan Kipstuckjes, in hun maaltijdbox kiezen. Dit is het startsein van een langdurige samenwerking.

Vegetarisch eten in de lift

“Het is erg goed om te zien dat we bewuster worden van onze vleesconsumptie. Dat steeds meer Nederlanders vaker vegetarisch willen eten, blijkt ook al een tijd uit de inzichten die wij van onze klanten krijgen”, stellen de receptontwikkelaars van HelloFresh. “We zien dat vegetarische recepten of recepten met vleesvervangers steeds meer worden besteld. Het afgelopen jaar waren de vegetarische recepten zelfs de meest gekozen receptcategorie.”

Stukje vlees op het bord onmisbaar?

Voor veel Nederlanders blijft een stukje vlees bij de maaltijd onmisbaar (60%). Bij drie op de vijf (61%) is het zelfs een vanzelfsprekendheid, blijkt uit het onderzoek. Toch geeft de helft van de Nederlanders aan minder vlees te willen eten. Maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Nederlanders ervaren nog veel barrières als het aankomt op vegetarisch eten.

Nederlander wil niet inleveren op smaak

Vier op de tien vindt het moeilijk om vegetarisch te koken en een iets groter aandeel (44%) vindt het lastig om inspiratie te vinden voor gerechten zonder vlees. Ruim twee op de vijf denkt daarbij dat er ingeleverd moet worden op smaak of denkt dat het meer tijd kost om een vegetarisch gerecht te bereiden (29%). Hier willen HelloFresh en De Vegetarische Slager verandering in brengen.