VICE komt met nieuw branded contentplatform 'What The Food'

06-09-2022 (12:33) - Sustainable

VICE Media Group werkt aan het nieuwe branded contentplatform 'What The Food, in samenwerking met GOPA Com. Het contentplatform is onderdeel van de “Farm to Fork”-strategie van de European Commission. Op het platform staat een reeks initiatieven uit tien landen gebundeld die ernaar streven om de duurzaamheid van de Europese voedingsindustrie te verbeteren.
 
Met het co-branded What The Food platform schijnt VICE een licht op het succes en de voordelen van de Farm to

Fork-strategie van de European Commission, en hoe deze een positieve impact heeft op alle EU-inwoners. De content is gemaakt rondom de kernwaarden van de Farm to Fork-strategie en vertelt de verhalen van voedselproducenten in tien verschillende EU landen:
Seedtech in Ierland, Kosters Trädgårdar in Zweden, Pieter Pot in Nederland, Nantes PaysagesNourriciers in Frankrijk, Foodsharing in Duitsland, Zagorin Hellas in Griekenland, Microgreens in Roemenië, Kumparicka in Kroatië, BioAgrumi Monasteri in Italië en BIGH in België. Naast de editorial content zijn Kumparicka, BIGH en BioAgrumi Monasteri ook te zien in een korte documentaire die wordtgehost door culinair journalist en chef Claire van de Graaff.
 

Een positieve verandering teweegbrengen

Raphael Dumont, Commercial Director VICE België: “Bij VICE weten we dat jonge mensen bezorgd zijn over duurzaamheid en het milieu en dat zij zich actief bezighouden met het beschermen van onze wereld. Wij hopen dat What The Food, door de inspirerende verhalen van voedselproducenten uit de EU, individuen zal inspireren om positieve verandering teweeg te brengen en om de complexiteiten van duurzame voedselproductie te begrijpen.”
 

Interactieve kaart

What The Food is ontwikkeld als interactieve kaart waar bezoekers de geselecteerde landen kunnen aanklikken om meer te leren over het lokale, duurzame initiatief uit die regio. De content op het platform is beschikbaar in het Nederlands, Frans, Engels, Italiaans, Spaans, Grieks, Duits en Roemeens. De campagne is gecoördineerd door communicatiebureau GOPA Com. namens de Directoraat-Generaal voor Gezondheid en Voedselveiligheid van de Commissie en hun Farm to Fork-initiatief.