Appen met Elja Polak, de nieuwste Creative Commerce Hero bij SuperHeroes
SuperHeroes kondigte eerder aan dat ze Elja Polak verwelkomen als Creative Commerce Hero. In zijn nieuwe rol gaat Elja aan de slag met innovatieve oplossingen voor merken die zich aan willen passen aan het koopgedrag van Gen Z. Dit vonden wij een mooi moment om hier met Elja over te appen.
Whatsapp status: -
Goedemorgen Elja, je appt met Nynke van Fonk magazine. Alles goed? Ik heb gelezen dat jij je spandex pak aantrekt en als Creative Commerce Heroe bij SuperHeroes aan de slag gaat. Ben je er helemaal klaar voor?
Absoluut. Ik heb mijn superhelden pak aan, let’s go!
Dat klinkt al goed! Waarom is SuperHeroes voor jou de volgende stap geworden?
In mijn brede ervaring had ik nog nooit bij een creatief buro gewerkt. En ik hou van het ontdekken en bouwen van nieuwe diensten. En creatief buro SuperHeroes geeft me die kans. Dit buro heeft de track record om innovatie in het hart van een idee te zetten. Dit blijkt ook uit feit dat ze focus leggen op merken die Gen z willen omarmen.
Dat is een mooie kans inderdaad. Je hebt al ervaring bij andere bedrijven maar dit is nu dus de eerste keer dat je bij ene bureau werkt waar creativiteit centraal staat. Hoe anders is dit voor jou dan bij voorgaande functies?
De missie “saving the world from boring advertising” staat centraal in alles wat we doen. En dat is een prachtige meetlat waar we alles tegen aan leggen :) Dat leidt voor mij dus tot een veel breder pallet aan mogelijke oplossingen dan ik in mijn vorige jobs kon bieden. Dus onze oplossing zit niet zozeer zit in media, ads of een technologie die geadopteerd moet worden, maar kan ook digital out of home/ nieuw platform of live shopping op tiktok behelsen.
Dat klinkt goed! Ik las dat je jij onder andere met het koop gedrag van Gen Z aan de slag gaat voor andere merken. Hoe gaat dit er precies uitzien?
Goede vraag! Want er is echt iets heel bijzonders aan de hand met Gen Z en hun aankoopgedrag. Wij hebben een doorgaand kwalitatief onderzoekspanel “The Robins” lopen alwaar we non-stop praten met Gen Z over wat ze vinden van merken, hoe ze aankopen doen en zich bewegen op social platformen. Die kennis is echt zo bijzonder om direct toe te passen op merken. Er zijn veel veranderingen in gedrag en als je je als marketeer daar niet van bewust bent, verzand je in saaie en ineffectieve campagnes.
Wow dat klinkt inderdaad heel interessant. Denk je dat de inzichten van GenZ dan ook de strategie van de toekomst bepalen?
Absoluut. Als voorbeeld hiervoor geef ik je graag de Lenovo Yoga Street Art case. De creatieve strategie voor deze campagne was gebaseerd op het inzicht dat Gen Z authenticiteit en vertrouwen hoog waardeert in hun social feeds. Dus Lenovo heeft dit omarmt door digital street art van ons creator collectief ThatsJimmy.com in te zetten om thumbstopping content centraal te zetten in de campagne om de nieuwe Lenovo Yoga gewild te maken. Onze aanpak wijkt door dit inzicht af van een “standaard boring strategie” met ads waar een product/ prijs/ koop nu centraal staat.
Mooi dat deze inzichten effectief gebruikt kunnen worden! Als laatste vraag moet ik toch stellen: Wat is jouw grootste Super Heroe kwaliteit die je gaat inzetten? ;)
Absoluut Tony Stark aka Iron Man. De grote uitvinder achter de Marvel Universum SuperHero Suits. Ga maar na… Zonder Tony Stark waren er geen superhelden pakken om onze aarde te beschermen.
Hahahhaa goeie! Ik wil je heel erg bedanken voor dit interview en ik wens je heel veel succes!
Jij ook! Leuk deze vorm van interviewen. Als je nog meer wil weten: lmk