Appen met Head of Marketing Els Dijkhuizen over de marketingacties van Heineken deze sportzomer
Deze zomer is Heineken weer volop aanwezig in supermarkten, horeca en bij het publiek thuis om samen oranje aan te moedigen. We appten met Head of Marketing Els Dijkhuizen over welke acties en activaties er allemaal op de planning staan, waaronder een limited edtion t-shirt met het Amsterdamse merk Baskèts.
Status: working from home
Goedemorgen Els! Dit is Maartje van Fonk magazine
Leuk om je even te spreken - speelt de oranjekoorts al een beetje bij Heineken?
goedemorgen maartje, jazeker
Wat kunnen we zoal verwachten deze zomer van jullie als officiële partner?
We gaan deze zomer, of eigenlijk vanaf nu, groot uitpakken met oranje! we willen de Nederlanders helpen met het vieren en verbinden tijdens deze oranje zomer. Heineken is brouwer van gezelligheid en officieel leverancier van het oranjeplezier;
Ik ben benieuwd
Hoe gaan jullie de oranjesupporters verbinden?
Als Heineken zijn we natuurlijk een vast onderdeel van de fanwereld. Sport verbindt en verbroedert en al helemaal als het Nederlands Elftal (m/v) speelt. De KNVB en Heineken trekken al dertig jaar met elkaar op. Komende donderdag maken we bekend dat we ons partnership met nog eens vijf jaar gaan verlengen.
Heineken en Oranje gaan dus al heel lang hand in hand waarbij Heineken zich traditiegetrouw richt op de fanbeleving met bijzondere gadgets en inhakers. Van de Luidspreker-Hoed tot de Trom-Pet en van ons Rugnummershirt tot het Samba Shirt. Uiteraard zit er voor EURO2024 veel moois in het vat. Waarbij we echt in de belevingswereld van de fans zijn gedoken en voor een verfrissende aanpak met een knipoog hebben gekozen.
dus we komen met een paar leuke acties!
Allereerst een nieuwe tv commercial, die aansluit bij onze huidige bijnamen campagne. een knipoog naar onze Nederlandse consumenten die graag oranje dragen tijdens nationale sport momenten.
daarnaast hebben we voor iedere retailer een speciale tailor made gemaakt. wil je hier meer van weten?
voor iedereen hebben we limited edition verpakkingen, oranje blikjes en in alle kratjes wordt een gedeelte van de flesjes ook oranje. Biertje?
Heineken helpt nederlanders vieren en verbinden, en komt dit jaar met unieke gadgets voor tijdens het toernooi. 3 voorbeelden
1. Stoelbox (AH) – iedereen kent wel het moment dat je bij de ijskast staat om een nieuw rondje biertjes te halen en dan mist dan net de goal – opgelost met een koelbox in je stoel zodat je nooit meer van je stoel hoeft tijdens de wedstrijd
2. Biermer (Jumbo) – iedereen herkent ook dat schermen niet groot genoeg kunnen zijn. Als het spannend wordt staat er snel iemand voor je neus – opgelost met een biermer om groot op de muur te projecteren.
3. Groen/ Oranje shirt (Horeca) – iedereen herkent wel dat je elkaar in de kroeg of op een plein moeilijk vind. Dit is extra tricky als je net terugloopt van de bar met je handen vol bier – opgelost met een groen shirt om je vrienden te vinden en een oranje shirt om samen te vieren.
en natuurlijk onze kroegen!
Zeker! Zien we dit jaar onze eigen Heineken-inspired bijnamen terug op de merch?
zeker. we blijven grapjes maken met onze naam. we zijn trots op alle bijnamen.
er komen ook nieuwe bijnamen, die stromen nu reeds in trouwens. misschien al gezien?
Nog niet, maar die zullen we zeker vaak gaan zien tijdens de wedstrijden
op de oranje verpakkingen staat 'the one and only' : Biertje?
Hoe kom je aan deze leuke gadgets? Via een spaaractie?
je kan ze winnen in de desbetreffende supermarkt. De stoelbox is ook onderdeel van de campagne van Appie. zo leuk
Leuk! Wat zullen we terug gaan zien in jullie eigen commercials?
onze eigen commercial draait om onze verpakkingen. De storyline: heerlijk helder hoe je het ook viert. oranje of groen. alles is goed. zolang je het maar viert! daarom ook beide kleuren flesjes in het zelfde kratje
je kan proosten OP Oranje en proosten MET Oranje
Een mooie combinatie denk ik
Zal ik nog iets meer vertellen over wat we in de horeca gaan doen?
Ja, leuk!
We gaan in meer dan 3.000 kroegen oranje vieren met onze fans. De kroegen worden uiteraard uitgedost met petjes, shirtjes, vlaggetjes en zelfs oranje tap lezen met 'biertje' erop. maar het leukste is dat we een speciaal shirt hebben ontwikkeld. Met het Amsterdamse lifestyle merk Baskèts heeft Heineken gelimiteerd retrolook binnenstebuitenshirt ontwikkeld. Groen aan de ene zijde voor als je je vrienden kwijt bent en uiteraard oranje aan de andere kant als je op wil gaan in de oranjezee. Echt dé must have van deze zomer. Deze kun je winnen in onze horeca. in de horeca kan je gedurende het gehele EK de QR code in een oranje heineken kroeg scannen om kans te maken op een uniek shirt en andere gave Heineken prijzen
als het goed is, deelt menno mooie fotos van het shirt met je! hij is echt heel cool geworden
Gaaf, ik ben benieuwd
Leuk ook dat het samen met Baskèts is ontworpen
is echt tof. iedereen die hem ziet, wil hem graag hebben
ja vonden wij ook! hele leuke partij om meer te werken.
Kortom, met Heineken beleef je een onvergetelijke oranjezomer!
Dat geloof ik
Dankjewel Els voor alle leuke insights, ik denk dat we groen/oranje veel terug zullen gaan zien deze zomer!
Denk ik ook!
En natuurlijk bedankt voor jouw tijd en antwoorden
jij ook! ben benieuwd naar je artikel.
oranje petje ook echt iconisch (:
haha ik ben dus zelf heel blij met onze campagne zoals je leest.
Bij Fonk op kantoor zullen we ook de wedstrijden gaan kijken, wie weet allemaal met een oranje pet (:
komt vast goed
fijne dag! groeten Els
Jij ook!