Appen met Jasper Verbunt van Redkiwi
In april nam het Rotterdamse digital agency Redkiwi strategie en creatie bureau The Stardusters over. Daarmee staat er nu een team van een kleine 50 vrouw/man om de verbrede formule uit te rollen. We checken in bij Jasper Verbunt en trappen af met een running gag.
Whatsapp status: Beschikbaar
Hé Marcel, Nicolette van Fonk hier, heb je even tijd voor een whatsapp op deze Bevrijdingsdag?
Ja, maar ik heet Jasper
Excuus, ik ben nog niet helemaal bij de les. Heb net Marcel van de Flower Farm gesproken en nu heet jij dus opeens Marcel. Even over dus: goedemorgen Jasper! Even tijd voor een whatsapp?
Jazeker!
No worries, vorige keer was ik het
I remember, dit wordt een soort running gag tussen ons. Fijn dat dat je even tijd hebt, want volgens mij heb je het best druk sinds Stardusters zich bij Redkiwi heeft gevoegd...
Het was inderdaad een drukke periode. In de zomer vorig jaar in gesprek geraakt, in november de handdruk, 1 januari zijn alle Stardusters naar Redkiwi kantoor verhuisd, en nu de integratie & communicatie in volle gang.
Fijn om nu lekker te kunnen gaan communiceren.
Dat begrijp ik. Het heeft dus eigenlijk best lang geduurd voor je ermee naar buiten kon! Waarom is de toevoeging van de expertise van Stardusters belangrijk voor de kiwi's?
We merkten dat onze klanten meer en meer behoefte hebben aan strategisch (merk) advies. Met The Stardusters halen we tientallen jaren ervaring in 1 keer naar binnen. Andersom is het voor Stardusters klanten fijn dat digital nu ook direct onderdeel is van het diensten pakket.
Eigenlijk zijn jullie nu dus full service
Inderdaad, strategie, marketing, creatie en technologie.
Alles onder 1 dak, professioneel, maar toch persoonlijk. We zijn immers nu met een kleine 50 man.
Hoe voelde het zetten van deze stap voor jou persoonlijk? Ik kan me best voorstellen dat het ook spannend is, want de structuur van het bureau verandert mee
Ja, het is de 2e overname die ik nu doe. Natuurlijk geleerd van de eerste en nog meer aandacht voor de culturele match. En die is er 100%. We werkten ook al geruime tijd veel samen en ik ken de eigenaren Steven en Reinoud al 15 jaar.
Da's best lang, 15 jaar! En in die tijd nooit eerder gedacht: we moeten dit samen doen?
Nee, eigenlijk niet eerder over gehad. Het moment was daar voor beide partijen ineens. Strategie is nu ook belangrijk geworden in de markt.
Een echt aha-moment, maar waarom is strategie nu meer belangrijk geworden dan voorheen?
Inmiddels hebben alle serieuze bedrijven de digitale basis op orde. Met alleen design & technologie kan je moeilijker onderscheidend in zijn. Precies daar willen we bedrijven vanuit strategie mee gaan helpen: onderscheidend zijn. Be Distinctive is dan ook onze nieuwe pay-off.
Duidelijk! Goeie pay-off ook! Pikken jullie opdrachtgevers de mogelijkheden ondertussen al een beetje op?
Ja, zowel Stardusters klanten gaan digital afnemen, en de eerste merkstrategie trajecten bij Redkiwi klanten zijn gestart. Overigens hebben we het inmiddels alleen nog maar over Redkiwi klanten. We werken als 1 team, met 1 merk. Wel zal het The Stardusters label nog even in de lucht blijven.
Ben ik blij om, want wie wil er nou geen kiwi zijn?! Gaan jullie de kick-off ook nog uitgebreid vieren of gaat het vooral op z'n Rotterdams: eerst doorpakken
In Rotterdam gaat dat samen, Keihard genieten, keihard werken. We pakken we nu flink door op de nieuwe positionering die deze zomer het levenslicht zal zien... Er komt dus nog meer aan...
Maar de primeur van Be Distinctive is voor jou...
You make my day! En ik hoop dat we dan later dit jaar bij de Rotterdamborrel van Fonk het glas kunnen heffen op de stappen die jullie (keihard) hebben gezet.
Zin an!
Dan komt het zeker goed. Mag ik je danken voor dit gesprek? En natuurlijk heel veel succes de komende tijd!
Zekers! Leuk om een keer op deze manier 'geïnterviewd' te worden. Groeten!