Appen met Tobias Vermeiren over TUNE IN

Appen met Tobias Vermeiren over TUNE IN

13-10-2022 (10:30) - Appen met

Tijdens Amsterdam Dance Event zal RA*W verschillende evenementen organiseren om komend talent te introduceren in de wereld van audio branding. In samenwerking met Amp.Amsterdam organiseren zij TUNE IN, waarin de audiowereld en reclamewereld met elkaar worden verbonden. We appten met boardmember Tobias Vermeiren over het event en de zoektocht naar jong talent.

Status: Available 

Hi Tobias! Dit is Maartje van fonk. Ben je klaar voor het interview?
Hi Maartje! Zeker 

Top! Ben je al helemaal klaar voor de start van ADE?
 Absoluut! En nu wordt het wel een extra bijzondere editie. (;

Jazeker, jullie zullen natuurlijk aftrappen op de woensdag. Wordt dit gelijk een feestje?
Een feestje wordt het zeker. Voor mij is het zeker een feestje waard dat we vanuit RA*W TUNE IN gaan organiseren. Waarin we de wereld van muziek en de wereld van reclame met elkaar gaan verbinden. Dat we bij talent (hopelijk) hun perspectief binnen het reclamevak gaan verbreden. En dat we op woensdag aftrappen met Amp.Amsterdam gaan duiken in de wereld van muziek productie.
En ik denk dat er zeker gedanst gaat worden op woensdag én donderdag

Zeker kan natuurlijk niet missen! Hoe zijn jullie tot de samenwerking gekomen met Amp.Amsterdam?

Vanuit ons platform RA*W organiseren we door het hele jaar verschillende soorten events. Onder andere pitches zodat talent aan hun portfolio kan werken, roadshows langs scholen om meer te vertellen over ons reclamevak (of zoals we dat liever zeggen, Job That Aren't Boring), Real Talks Sessies en agency sessions. Dit zijn sessies waarin talent letterlijk een kijkje in de keuken krijgt bij een bureau.
Met Amp.Amsterdam raakten we in contact om een agency session te organiseren, maar deze wilden we grootser aanpakken. Dus we haakten ook andere partijen aan waaronder Clear Music en pitchten ons idee van TUNE IN.
En dat tijdens de week waarin muziek sowieso centraal staat en waar onze community zeker te vinden is: ADE!

Nice!
Waar weten jullie al dat talent te vinden?

Haha leuke vraag! Nou het toffe is, talent is overal te vinden. In ieder bureau, in iedere schoolklas, op elke redactie. Je moet het alleen herkennen, erkennen en activeren. (; Maar goed daarom om zijn wij er.
Want helaas, als we dit niet doen, gaat dit talent verloren. En dat vinden wij vanuit RA*W onwijs zonde. En daar maken wij ons iedere dag hard voor.
Door ze letterlijk op te zoeken in de klaslokalen en collegezalen door het hele land met onze roadshow. Of door events te organiseren en uit te zetten binnen onze community die talent triggert om bij ons binnen te komen wandelen.

Dat is een goede instelling (:
Waar hoop je op met de nieuwe samenwerking tijdens TUNE IN?
Denk je dat jullie een nieuwe doelgroep kunnen aanspreken?

We hopen dat we met TUNE IN de wereld van muziek en reclame dichter bij elkaar kunnen brengen. Dat we muziek talent kunnen laten zien dat er ook voor hun een rol is binnen het reclamevak en dat het een toffe industrie is om in te werken. En andersom, dat we jong reclame talent meer kunnen leren op het gebied van muziek & audio branding. Als dat ons lukt vinden we het al een geslaagde eerste editie.
Als we kijken naar de aanmeldingen zien we al een ander soort publiek, dus dat is te gek.
En onze ambitie is uiteraard om een belangrijk onderdeel te worden van het congres. Waarin we een platform kunnen bieden aan talent, meer mensen mensen kunnen samenbrengen.

Gaaf!
Denk je dat audio branding aan het groeien is? Merken jullie dat zelf bij RA*W?

Ja absoluut. Alleen al door het feit dat we vanuit onze community de behoefte merkten om meer te doen rondom audio & muziek. En dat is ook logisch. Want de belevingswereld van de nieuwe generatie zijn social platformen. En die draaien om muziek en audio.
En muziek is, eigenlijk door alle generaties, altijd een belangrijk passie geweest. Alleen de toepassing van muziek in content en advertising is tegenwoordig groter dan ooit.
Wil je dit als merk goed kunnen doen, tja dan moeten we meer weten over sonic branding & advertising. Gelukkig kunnen Amp.Amsterdam en Clear Music ons daar meer over leren. (;

Interessant!
Dus eigenlijk blijven jullie zelf ook leren door TUNE IN?
Absoluut! Sowieso ben ik zelf erg nieuwsgierig van aard, dus van nieuwe dingen leren word ik altijd happy. (;
En nieuwsgierigheid en nieuwe dingen leren zijn denk ik in onze snel veranderende industrie super belangrijk!

Zeker, altijd belangrijk om je horizon te verbreden (;
En al helemaal als creative zijnde
Bedankt voor het interview! Ik hoop dat TUNE IN een succes wordt

Jij ook bedankt! Ik vond het super leuk. Kom je ook wat leren & een dansje wagen op woensdag/donderdag?

Leuk! Ik ben nu wel benieuwd dus wie weet (:
Tof! Fijne avond!

Jij ook!