ADCN-jury vol met creatieve zwaargewichten
13-01-2015 (16:57) - Bureaus
De ADCN heeft voor de Lampen 2015 een zware jury samengesteld. In elke jury zitten zowel internationale als Nederlandse topcreatieven, waarvan een aantal met juryervaring bij Cannes Lions en de D&AD. De ADCN wil van de Lampen de beste creative review van het jaar maken.
De juryvoorzitters die al bekend zijn, zijn: (Digital Advertising & Digital Design) Laura Jordan Bambach, Creative Partner van Mr. President, (Print & Outdoor) Katrien Bottez, Executive Creative Director van Duval Guillaume in Antwerpen, (Activation) Marc Bernath, Executive Creative Director, Wieden + Kennedy Amsterdam, (Media & Branded Content) Arthur Herpel, Strategy & UM Studios Partner, UM en (Product & Packaging Design) Dan Germain, Group Head of Brand & Creative, Innocent, bestuurslid van de D&AD in Londen en ‘Designer of the Year’ in 2014 in het Verenigd Koninkrijk.
Onder de juryleden bevinden zich de meest bekroonde creatief directeuren van Nederland van de afgelopen paar jaar, waaronder Liza Enebeis van Studio Dumbar, Darre van Dijk van Ogilvy & Mather, Bart Mol van DDB & Tribal Amsterdam, Ben Imhoff van Etcetera, Mark Muller van FHV BBDO, Bram Tervoort van Lemz, Martin Terhart van 180 Amsterdam en Carlo Cavallone van 72andSunny.
Gastjuryleden uit het buitenland zijn Tobias van Schneider (Lead Product Design van Spotify in Stockholm en New York) en Luiz Risi (Art Director van Google Zoo in Parijs). De complete jury wordt in de komende week bekend gemaakt.
Ook zijn verschillende Nederlandse Cannes Lions juryleden uitgenodigd, waaronder Claire Parker (DesignBridge) en Roel Welling (Wefilm). Emmy-winnaar Mark van der Werff van RTL Concepts en Gouden Kalf-winnaar Bram Schouw (Hazazah) zitten ook in de jury.
Op verzoek van veel bureaus wordt de inzendperiode verlengd tot en met woensdag 21 januari. De Uitreiking vindt plaats op dinsdag 7 april in Paradiso.