ADCN onthult Lamp-nominaties

26-02-2014 (08:34) - Bureaus

De genomineerde cases voor de ADCN Lampen 2014 zijn door de organisatie bekend gemaakt. De reclameprijzen worden op 31 maart in de Amsterdamse Paradiso uitgereikt. DDB & Tribal Amsterdam is de grootste kanshebber met 35 nominaties, daarna volgen TBWA\NEBOKO (29 nominaties), N=5 (22) en FHV BBDO en JWT Amsterdam (beiden 14 nominaties). Opvallend is dat zeer veel werk gemaakt in opdracht van KLM een nominatie heeft te pakken. Hieronder de hele lijst met alle genomineerde cases:
 
DDB & Tribal Amsterdam – 35 nominaties
Buienradar: Stunts/Deelbekroning Actualiteit (Centraal Beheer Achmea)
Buienradar: Mobile (Centraal Beheer Achmea)

Camouflage Caravan: TV-commercial (InShared)

Concept Briquette: Direct marketing/DM /E-mail (DDB & Tribal Amsterdam)

Das Hund: TV-commercial (Volkswagen)
Das Hund – Mockumentary: Internetcommercial (Volkswagen)

Elizabeth: Dagbladadvertentie/Deelbekroning Actualiteit (Centraal Beheer Achmea)

Hondje: TV-commercial/Deelbekroning Geluid (Pon’s automobielhandel B.V.)

Ignite: Andere interactieve toepassingen (Heineken International)
Ignite: Verpakking (Heineken International)
Ignite: Brand Experience/Events (Heineken International)

Nitrocharge Your Game: Websites (adidas)
Nitrocharge Your Game: Motion graphics (adidas)
Nitrocharge Your Game: Interactieve film (adidas)

Planes: Brand Experience/Events (KLM Royal Dutch Airlines)
Planes: PR-campagnes (KLM Royal Dutch Airlines)
Space: Motion graphics (KLM Royal Dutch Airlines)
Space: Geïntegreerde champagne (KLM Royal Dutch Airlines)
Space: Websites (KLM Royal Dutch Airlines)
Space: Websites/Deelbekroning Artdirection (KLM Royal Dutch Airlines)
Space: Brand Experience/Events (KLM Royal Dutch Airlines)
Space:Interactieve film (KLM Royal Dutch Airlines)

WaterSpaarders: Verpakking (Unilever, WNF & Missing Chapter Foundation)
WaterSpaarders: Sales & Joint Promotion (Unilever, WNF & Missing Chapter Foundation)

TBWA\NEBOKO – 29 nominaties
Baby: TV-commercial (GAMMA)

Bubble wrap: Dagbladadvertentie (Pearle Opticiens)

Budget Bejaardenhuis: PR-campagnes (Delta Lloyd)
Budget Bejaardenhuis: Geïntegreerde campagne (Delta Lloyd)

Judomeisje: TV-commercial (Campina)
Judomeisje: TV-commercial/Deelbekroning Filmregie (Campina)

Keukenmini’s: Geïntegreerde campagne (Albert Heijn)

Koek & Zopie: Stunts/Deelbekroning Actualiteit (Unilever Nederland – Unox)
Koek & Zopie: Stunts (Unilever Nederland – Unox)
Niet goed like terug: Social Media (Unilever Nederland – Unox)
Niet goed like terug: Sales & Joint Promotion (Unilever Nederland – Unox)
Oma: TV-commercial (Unilever Nederland – Unox)

Parachute: TV-commercial (McDonalds)

Politieverhoor: TV-commercial (Unilever Nederland - Cup a Soup)

Poopy Cat Dolls: Geïntegreerde champagne (Poopy Pets)

Schaatsapp: Mobile (Unilever Nederland – Unox)
Schaatsapp: Brand Experience/Events (Unilever Nederland – Unox)

Shoarma Burger: TV-commercial (McDonald’s)
Smint: Buitenreclame (McDonald's)

Vuurwerk: Direct marketing/DM/E-mail (VeiligheidNL)
Vuurwerk: Social Media (VeiligheidNL)
Vuurwerk: Geïntegreerde campagne (VeiligheidNL)

Spoilers: Radiocommercial campagne (GAMMA)

N=5 – 22 nominaties
Akoestiek billboard: Buitenreclame (Het Concertgebouw)
Akoestiek billboard: Brand Experience/Events (Het Concertgebouw)

Alzheimer: Dagbladadvertentie/Deelbekroning Copy (Alzheimer Nederland)
Alzheimer: Dagbladadvertentie (Alzheimer Nederland)

Burgernet: TV-commercial (Ministerie van Veiligheid & Justitie)

Conference Call: TV-commercial (LOI)

De Perfecte Kilometer: Websites (Mercedes-Benz Trucks)

Het Alzheimer Event: Brand Experience/Events (Alzheimer Nederland)
Het Alzheimer Event: Social Media (Alzheimer Nederland)
Sinterhaas: PR-campagnes/Deelbekroning Actualiteit (Alzheimer Nederland)
Sinterhaas: PR-campagnes (Alzheimer Nederland)

Smartpakkers: TV-commercial (Telfort)
Telefoontje van Sint: Andere interactieve toepassingen (Telfort)

Tweet, Chat, Like & Drive: Games/Gaming (Ministerie van Infrastructuur & Milieu)

Voordeel Verzamelpunt: Buitenreclame (Telfort)
Alles-in-1 | VLP | Smartpakkers: TV-commercial campagne (Telfort) 

FHV BBDO – 14 nominaties
#MORECRAP: Geïntegreerde champagne (Hi)
#MORECRAP: Bioscoopcommercial (Hi)
#MORECRAP PREROLLS: Online adverteren (Hi)
#MORECRAPFROMTHEWEB: Online adverteren (Hi)
All You Can Tweet: Bioscoopcommercial (Hi)
All You Can Tweet: Bioscoopcommercial/Deelbekroning Filmregie (Hi)
#MORECRAP PREROLLS: Internetcommercial campagne (Hi)

BlueEFFICIENCY app: Mobile (Mercedes-Benz)
Creating Day at Night: Buitenreclame (Mercedes-Benz)
Road Typography: Buitenreclame campagne (Mercedes-Benz)

JWT Amsterdam – 14 nominaties
App Animatie: Motion graphics (Belastingdienst Douane)

De hulplijn...: Andere toepassingen (Sire)
De hulplijn...: Geïntegreerde campagne (Sire)

Have a seat: Buitenreclame (Nestlé – KITKAT)
Have a seat: Brand Experience/Events (Nestlé – KITKAT)

Perfecte Oefening: TV-commercial (Nationale-Nederlanden)
Perfecte Oefening: TV-commercial/Deelbekroning Filmregie (Nationale-Nederlanden)
Perfecte Oefening: TV-commercial/Deelbekroning Artdirection (Nationale-Nederlanden)

Rijksmuseum: Stunts (ING Nederland)

Rijm Take-over: Online adverteren/Deelbekroning Actualiteit (Media Markt)

Whatbaleearns.co: Websites/Deelbekroning Actualiteit (Max Havelaar)

Ontbossing: Tijdschriftcampagne (PEFC NEDERLAND)

De hulplijn…: TV-commercial champagne (Sire)

Selmore – 13 nominaties
Buddyhond: TV-commercial/Deelbekroning Filmregie (KNGF)
Buddyhond: TV-commercial (KNGF)

Cafe A4 West: Stunts (Bavaria)

Hoofdbrekers: Tijdschriftadvertentie (Het Financieele Dagblad)

Troonopvolging: Dagbladadvertentie/Deelbekroning Actualiteit (Bavaria)
Troonopvolging: Dagbladadvertentie (Bavaria)
Verhuismailing: Internetcommercial (Selmore)
Verhuismailing: Direct marketing/DM/E-mail (Selmore)

Café A4 West: Buitenreclame champagne (Bavaria)

LEMZ – 7 nominaties
Sweetie: Geïntegreerde champagne (Terre des Hommes)
Sweetie: PR-campagnes (Terre des Hommes)
Sweetie: Andere interactieve toepassingen (Terre des Hommes)

Fight Your Inner Monkey: Buitenreclame champagne/Deelbekroning Illustratie (VeiligheidNL, ROF Fryslân)
ACHTUNG! – 6 nominaties
Cayenne Kilometer: Stunts (Pon’s Automobielhandel)

GTI BannerBahn: Online adverteren (Volkswagen)
GTI BannerBahn: Andere toepassingen (Volkswagen)

Blue Motion/DSG champagne: Radiocommercial champagne (Pon's Automobielhandel)

Being There – 6 nominaties
Kingsize rol: Stunts/Deelbekroning Actualiteit (King pepermunt)
Kingsize rol: Stunts (King pepermunt)

NK Tegenwindfietsen: PR-campagnes (Eneco)

Proefpersonen: TV-commercial champagne (PepsiCo Nederland B.V.)

BVH Identity Driven Advertising – 5 nominaties
Amsterdam mensenrechtenvrij: Stunts (Amnesty International)
Amsterdam Mensenrechtenvrij: Geïntegreerde campagne (Amnesty International)
Amsterdam Mensenrechtenvrij: Buitenreclame campagne (Amnesty International)

Dawn – 5 nominaties
Groei is meer dan een cijfer: TV commercial (Triodos Bank)
Groei is meer dan een cijfer: TV commercial/Deelbekroning Copy (Triodos Bank)
Groei is meer dan een cijfer: Bioscoopcommercial (Triodos Bank)

ETCETERA – 5 nominaties
Bolpunt... kom!: Andere toepassingen (bol.com)

Kijk kanker de wereld uit: Online adverteren (Ditzo)
Kijk kanker de wereld uit: Social Media (Ditzo)

INDIE – 4 nominaties
Mints: TV commercial/Deelbekroning Artdirection (Sportlife (Cloetta Holland BV))

Zwarte Commercial: PR campagnes (Tons Mosterd)
Zwarte Commercial: TV commercial (Tons Mosterd)

PROUDdesign – 4 nominaties
Bevroren fruit op een stokje: Verpakking (Hero)

Eerste hulp: Verpakking (Schulp Vruchtensappen)

Tea Clutch: Verpakking (Tea Bar)

Publicis – 4 nominaties
Worden wie je was: TV commercial (Fonds Slachtofferhulp)
Worden wie je was: TV commercial/Deelbekroning Copy (Fonds Slachtofferhulp)

Realistische aanpak: Dagbladcampagne (Free a girl) 

The Oddshop – 4 nominaties
Bay&Air Trojan: radiocommercial PR campagnes (BNR Nieuwsradio)
Bay&Air Trojan: radiocommercial Radiocommercial (BNR Nieuwsradio)

Code d’Azur – 3 nominaties
Must See Map: Websites (KLM Royal Dutch Airlines)
Must See Map: Social Media (KLM Royal Dutch Airlines)

Saatchi & Saatchi l Leo Burnett – 3 nominaties
The Worst Harlem Shake Ever: Online adverteren (Parkinson Vereniging)
The Worst Harlem Shake Ever: PR campagnes (Parkinson Vereniging)
The Worst Harlem Shake Ever: Internetcommercial (Parkinson Vereniging)

SOGOOD – 3 nominaties
Billenkoek: Verpakking (Jolie Shirley)

Deli: Verpakking (HEMA)
Take away: Verpakking (HEMA)

Today Designers – 3 nominaties
Naar Inkt Vissen: Grafische vormgeving/Deelbekroning Illustratie (Today Designers)
Naar Inkt Vissen: Grafische vormgeving (Today Designers)

Wefilm – 3 nominaties
€100.000 hacker: Online adverteren (Digibewust)
€100.000 hacker: PR campagnes (Digibewust)

Con-fetti – 2 nominaties
Mama Sopa: Verpakking (Simavi Herbapharm)

Dog and Pony, Amsterdam – 2 nominaties
Anders kijken, meer zien: Motion graphics (NPO)

dredam – 2 nominaties
Nieuwe horizon: TV-commercial/Deelbekroning Artdirection (TravelBird)
Nieuwe horizon: Andere design toepassingen (TravelBird)

GreyPOSSIBLE – 2 nominaties
Dentidrill: PR-campagnes (Ixorg)
Dentidrill: Social Media (Ixorg) 

Kaiser Sound Studios – 2 nominaties
Aeroloft: Internetcommercial/Deelbekroning Geluid (Nike Inc.)
KLM Space: Websites/Deelbekroning Geluid (KLM Royal Dutch Airlines)

KLM Royal Dutch Airlines – 2 nominaties
Maaltijdverpakkingen Economy Class Ica vluchten: Verpakking (KLM Royal Dutch Airlines)
World Business Class by Hella Jongerius: Ruimtelijk design (KLM Royal Dutch Airlines)

Koeweiden Postma – 2 nominaties
Citydressing inhuldiging Amsterdam 2013: Ruimtelijk design (Gemeente Amsterdam)

MassiveMusic – 2 nominaties
KLM Space: Websites/Deelbekroning Geluid (KLM Royal Dutch Airlines)

Opening titles: Brand Experience/Events/Deelbekroning Geluid (FITC)

Millford – 2 nominaties
Tafelsauzen: Verpakking (Verstegen)
Vogelhuisjes: Verpakking (Agri Retail)

Nobla – 2 nominaties
Het Natuurhistorisch IJs: Buitenreclame (Natuurhistorisch Museum Rotterdam)

Ogilvy & Mather Amsterdam – 2 nominaties
Jullie Verhaal: Motion graphics (DELA)
Jullie Verhaal: Direct marketing/DM/E-mail (DELA)

Pool Worldwide – 2 nominaties
Eurovisie: Geïntegreerde campagne (Centraal Beheer Achmea)
Eurovisie: Internetcommercial champagne (Centraal Beheer Achmea)

Red Urban – 2 nominaties
Tweet Fighter: Websites (KPN Hi)
Tweet Fighter: Mobile (KPN Hi)

SSSS & Orchestra – 2 nominaties
Infiltratie banners: Online adverteren (SSSS & Orchestra)
Infiltratie banners: Direct marketing/DM/E-mail (SSSS & Orchestra)

Studio Kluif – 2 nominaties
Packaging Range: Verpakking (Stichting Jheronimus Bosch 500)

Thijs Biersteker & Pieter van den Heuvel – 2 nominaties
Back to the core: Internetcommercial/Deelbekroning Copy (De Persgroep)
Back to the core: Internetcommercial/Deelbekroning Artdirection (De Persgroep)

United State of Fans\TBWA – 2 nominaties
Nitrocharge: TV commercial (adidas International)
Samba Collection: Internetcommercial (adidas International)

De volgende inzenders hebben 1 nominatie:

Arthur Mebius
Jet: Ruimtelijk design/Deelbekroning Fotografie (Arthur Mebius)

Brandnew Design
Biologische babyvoeding: Verpakking (ETOS)

CZAR
All You Can Tweet: Bioscoopcommercial/Deelbekroning Filmregie (Hi)

Festina Lente Collective/N8
Museumnacht Amsterdam 2013: Buitenreclame campagne (N8)

Habbekrats
Home Recording: Andere interactieve toepassingen (Ymere)

Havas Worldwide Amsterdam
Leen League: Brand Experience/Events (De Lage Landen (Freo))

I amerika.tv
Mad Sausage: Internetcommercial (Mercy for Animals)

Jeroen Hofman Fotografie
Hans van Manen: Ruimtelijk design/Deelbekroning Fotografie (LINDA. Magazine)

Joe Public Take-Away Advertising
Koningszegel: Internetcommercial/Deelbekroning Artdirection (PostNL)

Moving Picture Company
Play Russian: TV commercial (Nike Russia)

Nederlandse Filmacademie
TOMORROW I'LL BE 16: TV commercial/Deelbekroning Young Directors (Nederlandse Filmacademie)

NewBeTV
Max en Billy's Drill Machine Girl: Geïntegreerde champagne (EYE MovieZone)

pinkrabbit
Judomeisje: TV commercial/Deelbekroning Filmregie (Campina)

Roorda Reclamebureau
Gezond Nieuw Jaar: Buitenreclame campagne (VSM)

Stroomberg
The Cube Calendar: Andere design toepassingen (Igepa Nederland BV)

SuperHeroes
Steady Feathers: G2: Internetcommercial (LG Electronics Inc)

SuperRebel.com
Doe-het-zelf Kortingscoupons: Sales & Joint Promotion (Dremel)

The Ambassadors Sound
Hondje: TV commercial/Deelbekroning Geluid (Pon's automobielhandel B.V.)

They
I just called: Buitenreclame/Deelbekroning Actualiteit (Vodafone)

Thonik
Pro VPRO: Grafische vormgeving (VPRO)

VBAT
Gereedschap: Verpakking (GAMMA)

Wavestudios
Human Printing Press: Internetcommercial/Deelbekroning Geluid (Nike)

Wieden+Kennedy Amsterdam
DROPPED: Online adverteren (HEINEKEN)

Yellow Dress Retail
Hands Off My Chocolate: Verpakking (Hands Off)

In de categorie Jong Talent zijn genomineerd:

Gabriela Nouws en Leon Ragetlie (Stoplichten met een verhaal)

Jimmy Mars en Sharon Goldstoff (Ambulances)

Marloes Janssen en Nanette Visser (Sta er bij stil)

Nick Philipse en Pieter Schouten (Door rood rijden stopt niet)
 

 


Reacties

Haha, er zijn bijna 300 (!) nominaties. Kan er iemand een campagne opnoemen die NIET genomineerd is? Wat een zelfbevlekkerij zeg.
Pieter Braas @ 26-02-2014 19:37 uur

Media

Marketing

Economisch