ADCN vanaf nu lid van Art Directors Club of Europe

ADCN vanaf nu lid van Art Directors Club of Europe

26-02-2024 (07:00) - Bureaus

ADCN Club for Creativity sluit zich vanaf 26 februari aan bij het netwerk van Europese creatieve clubs (ADCE, Art Directors Club of Europe). Daarmee biedt ADCN nieuwe internationale zichtbaarheid voor zowel haar leden als Nederlands creatief werk.

ADCE is de belangrijkste non-profitorganisatie van Europa en omvat 22 professionele clubs en verenigingen voor advertising, craft & design in 21 landen: Oostenrijk, Bulgarije, Cyprus, Tsjechië, Estland, Finland, Duitsland, Georgië, IJsland, Italië, Letland, Litouwen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, Oekraïne en nu dus ook Nederland. De in Barcelona gevestigde organisatie is opgericht in 1990 en wil creativiteit op Europese schaal bevorderen. ADCE vertegenwoordigt meer dan 7.500 professionals uit het creatieve werkveld en geeft zichtbaarheid aan het beste werk dat lokaal wordt gerealiseerd.

“We zijn ontzettend blij onze Nederlandse collega’s te verwelkomen bij ADCE”, zegt Mercè Segú, executive director van ADCE. “Deze stap stelt ons in staat het bereik van alle programma’s, Awards en festivals uit te breiden en wereldwijd zichtbaarheid en impact te verwerven. Ons plan is om de Europese creativiteit buiten het continent te laten groeien en promoten, wat verschillende voordelen oplevert voor de creatieve community.”

Naast het Europese netwerk, is de ADCE op haar beurt onderdeel van de The One Club for Creativity. Gevestigd in New York, is The One Club is werelds grootste creatieve non-profitorganisatie wiens missie het is om de wereldwijde creativiteit te ondersteunen en te vieren door middel van onder andere The One Show, ADC Annual Awards, ADCE Awards, ONE Asia Awards, Type Directors Club competitions, TDC Ascenders, Young Guns, Young Ones Student Awards, en meer.

Geweldige mondiale kansen

“Het is geweldig om te zien dat de ADCN zich aansluit bij de bredere Art Directors Club Europe”, zegt Wesley ter Haar, medeoprichter van MediaMonks, curator van het ADCE ’23 Festival van vorig jaar, en lid van de internationale raad van bestuur van The One Club. “Het zorgt voor meer zichtbaarheid – en hopelijk Awards – voor Nederlands creatief werk. Het biedt ook meer kansen voor ons creatieve talent en onze teams, zowel in Europa als wereldwijd, als onderdeel van The One Club. Dit zijn geweldige mondiale kansen die we nu kunnen aanboren.”

Met de toevoeging van ADCN omvat het wereldwijde lidmaatschap van de 31 clubs en organisaties onder de paraplu van The One Club for Creativity nu meer dan 10.000 leden in 81 landen.

ADCE Awards

ADCN maakt nu deel uit van het enige prijzensysteem dat het beste Europese bekroonde werk onder één vlag samenbrengt. Winnaars van een Lamp komen in aanmerking voor deelname aan de ADCE Awards, inclusief gratis toegang voor Gold Award-winnaars en verlaagde toegangsprijs voor Zilver, Brons en/of Finalists

Andere nieuwe voordelen 

ADCN-leden als onderdeel van de ADCE Awards-jury.

> Toegang tot ADCE- en The One Club-activiteiten, waaronder festival-, educatieve en professionele ontwikkelingsprogramma's, en meer.

> Toegang tot EU-fondsen voor lokale of internationale activiteiten in Nederland.

> Potentieel om strategische allianties te ontwikkelen met lokale partners in alle landen.

> Nieuwe contacten en zakelijke kansen.

> Een zetel in de Raad van Bestuur van ADCE en invloed op Europese zaken.

> Alle ADCE-winnaars worden opgenomen in de ADCE Regional Rankings en de Global Creative Rankings van The One Club, de belangrijkste mondiale ranglijst van bureaus, merken, werk- en creatieve professionals in de branche. 


Media

Marketing

Economisch