ADsterdam keert terug voor derde editie

ADsterdam keert terug voor derde editie

17-03-2025 (14:01) - Bureaus

ADsterdam kondigt de derde editie aan. Net als voorgaande jaren vindt het evenement plaats in LIEF (Amsterdam Sloterdijk), in samenwerking met ADCN en Soundsright. Het creatieve festival van Publicis Groupe staat gepland op 27 juni.

Geboren uit de wens om een iconisch creativiteitsfestival in Nederland te creëren dat kan worden vergeleken met evenementen als South by Southwest en Cannes Lions, zijn de eerste twee edities van ADsterdam succesvol geweest. Dit jaar verwacht de organisatie 2000 bezkoers, uiteenlopend van jonge creatieve tot CMO's.  

Het programma zit vol met talks, paneldiscussies, muziek en een afterparty. Er is speciale aandacht voor de beste campagnes en trends van Cannes Lions, en voor thema’s als duurzaamheid en inclusiviteit. Een van de highlights is het panel 'DEI on Fire', waarin leiders van grote merken in gesprek gaan over deze onderwerpen.

Link tussen muziek en reclame

Muziek speelt opnieuw een centrale rol bij ADsterdam. Creative music agency Soundsright is wederom partner en verzorgt naast het muzikale programma ook sprekers die de link leggen tussen muziek en reclame. Daarnaast vinden er interactieve workshops plaats. Het evenement combineert inspiratie met een echte festivalsfeer, waardoor netwerken op een natuurlijke manier gebeurt.

Isabelle Dacz, CEO van Publicis Groupe: 'Met onze 'The Power Of One' visie geloven we sterk in de synergie tussen de verschillende disciplines binnen de creatieve industrie. ADsterdam Festival biedt de unieke kans om innovatie en samenwerking centraal te stellen, en om de industrie nog dichter bij elkaar te brengen.'

Binnenkort eerste namen

Dankzij de samenwerking met ADCN blijft het festival een evenement voor de hele industrie. ADCN ondersteunt de ticketverkoop en helpt om het festival bij een breed publiek onder de aandacht te brengen. Ondertussen wordt er achter de schermen hard gewerkt aan een inspirerend programma. De eerste namen worden begin april bekendgemaakt.


Media

Marketing

Economisch